Belföld

Szentkirályi Alexandra videón számolt be róla, hogy rettentő ostoba

Belföld

Magyar Péter üti-veri Orbán Viktort, saját követői is kinevetik a miniszterelnököt

Bulvár

36 évesen meghalt Azahriah menedzsere

Berágtak a fuvarozók a taxismaffiával kivételező kormányra: levelet írtak Gulyás Gergelynek

Nem értik, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben.

Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy

indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben.

A közleményben felidézik: a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint elfogadva a Mol javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent.

A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben Gulyás Gergelyhez az érdekképviseletek. Levelükben arra hívják fel a politikus figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás – írták, hozzátéve:

a piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják.

A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – közölték.

A NiT Hungary és az MKFE által írt közös levélben – nem elvitatva a taxisok részére biztosított maximalizált üzemanyagár további fenntartását – kérik Gulyás Gergelyt, hogy magyarázza meg, mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést, illetve miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.

Kapcsolódó friss hírek

110 ezerhez közelít a külföldön dolgozó magyarok száma

Nagy baleset az M7-es autópályán, Balatonvilágosnál

Holttestet találtak az utcán Szentesen

Elképesztő pénzért kelt el Magyar Péter „női” napszemüvege

Aláírásgyűjtő aktivistákat vertek meg Budapesten

Busz és villamos karambolozott Budapesten