Baleset

Bomló holttestet találtak a Mátrában

Bűnügy

Lázban ég a BRFK a meggyilkolt amerikai lány kapcsán: minden arra mutat, hogy a világ legjobb rendőrsége a miénk

Bűnügy

Tetten értek egy rendőrt, amint több mint 3 millió forintért adott el kábítószert

Berágtak a fuvarozók a taxismaffiával kivételező kormányra: levelet írtak Gulyás Gergelynek

Nem értik, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben.

Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy

indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben.

A közleményben felidézik: a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint elfogadva a Mol javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent.

A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben Gulyás Gergelyhez az érdekképviseletek. Levelükben arra hívják fel a politikus figyelmét, hogy a közúti fuvarozásban is meghatározó vállalkozói költségelem az aktuális üzemanyagár. A gázolaj a mintegy 15 ezer hazai közúti árufuvarozó és autóbuszos személyszállító magánvállalkozás számára is az egyetlen, és elengedhetetlen energiaforrás – írták, hozzátéve:

a piaci áron tankoló fuvarozók mindennapos küzdelmet folytatnak azért, hogy a drasztikusan megemelkedő működtetési költségeiket a fuvardíjaikban érvényesíteni tudják.

A gázolajár ugrásszerű emelkedése értelemszerűen beépül a szállított termék árába is, így gyártói és fogyasztói, lakossági oldalon is negatív hatásként jelenik meg – közölték.

A NiT Hungary és az MKFE által írt közös levélben – nem elvitatva a taxisok részére biztosított maximalizált üzemanyagár további fenntartását – kérik Gulyás Gergelyt, hogy magyarázza meg, mi indokolja a két, megközelítően azonos költségszerkezetű szállítási tevékenység közötti megkülönböztetést, illetve miért vezették ki a közúti fuvarozói szektorban dolgozó haszonjárművek maximalizált üzemanyagárát.

Ez is érdekelhet:
Szlávik: egyre több a fertőzött, de kórházba csak kevesen kerülnek

Taxisokat terrorizáló bűnözőkre csaptak le Budapesten

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson

Elhallgattatták a Fidesz lakossági fórumán a kérdezőt, miután nem megfelelő kérdést akart feltenni

Itt az új megszorítás: „háborúellenes akciótervről” döntött a kormány, védelmi pénzt szednek a multiktól

Itt a bejelentés: a munkásokat is eladósítaná a kormány

Jön az újabb nemzeti konzultáció: most a „tízmillió gazdasági szakértőt” várják a kérdőívekhez