Miért fontos az online marketing 2022-ben?

Miért fontos az online marketing 2022-ben?
Fotó: Pexels/Karolina Grabowska

A digitális forradalomnak köszönhetően egyre több minden költözik át az online közegbe. Az emberek az interneten értesülnek a hírekről, kommunikálnak barátaikkal, végzik munkájukat, vásárolnak termékeket és így tovább. A marketing egyik fő elve, hogy a célközönséget ott kell megpróbálni elérni, ahol a legszívesebben töltik az idejüket, 2022-ben pedig ez a hely a világháló.

Ahhoz, hogy ma egy kisebb vagy közepes méretű cég sikereket érhessen el, egyszerűen muszáj aktívan jelen lennie az interneten, különben az emberek vagy megfeledkeznek, vagy tudomást sem szereznek róla. Lássuk tehát, hogy miért olyan fontos 2022-ben az online marketing.

A keresőoptimalizálás folyamatos változása

Ahogy egyre több cég váltott online marketingre, a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás egy nélkülözhetetlen feladattá vált számukra. A SEO lényegében segít fellelhetőbbé tenni egy márka webhelyét a keresőmotorok (pl. a Google) organikus (tehát nem fizetett) találatai között. Manapság, amikor az emberek többsége a Google-hoz fordul, ha termékeket vagy szolgáltatásokat szeretne találni, a SEO jelentheti a különbséget a sikeres gyarapodás és az anyagi csőd között.

Egy jó SEO stratégia összeállítása és kivitelezése persze szakmai tapasztalatot, és a keresőoptimalizálás folyamatosan változó szabályainak alapos ismeretét követeli meg. Ezért nem szabad félvállról venni az online marketinget, hanem olyanokra kell bízni azt, akik főállásban foglalkoznak ezekkel a területekkel.

A felhasználói élmény kulcsfontosságú szerepe

A felhasználói élmény egy meglehetősen tág gyűjtőfogalom, ami lényegében azt jelenti, hogy mennyire egyszerű vagy akár élvezetes használni egy webhelyet. Az elmúlt években egyre többször hallhattunk erről az online marketing világában, ugyanis a Google (a világ legnagyobb keresőmotorja) már a felhasználói élményt is figyelembe veszi, amikor megpróbálja eldönteni, hogy mely webhelyeket jelenítse meg a keresések első találatai között.

Ez nem meglepő, elvégre az emberek azokat a webhelyeket használják szívesen, amelyek gyorsan és akadálymentesen működnek, hasznos tartalmakat kínálnak és amelyeket könnyedén tudnak navigálni (mindezt függetlenül attól, hogy egy telefonon vagy egy laptopon böngésznek-e).

A közösségi média az ügyfélkezelés egyik fő eszköze

A közösségi média népszerűbb, mint valaha, ezt pedig az újonnan megjelenő és elterjedő platformok (lásd: TikTok) is alátámasztják. Manapság már szinte az összes korosztály jelen van valamelyik közösségi hálózaton, ami nagyszerű lehetőséget nyújt a cégek számára, hogy egy számukra kényelmes, ismerős csatornán keresztül érhessék el célközönségüket.

Nem csoda tehát, hogy a közösségi média az online marketing egyik fő oszlopa. Egyre több cég támaszkodik a Facebookra, az Instagramra és egyéb platformokra, legyen szó új ügyfelek eléréséről, vagy a meglévő vásárlókkal kiépített kapcsolatok megerősítéséről.

Ehhez persze tisztában kell lenni a legfrissebb közösségi médiás trendekkel, és ismerni kell a különböző platformok sajátos közönségét, eszközeit, szabályait és bevált taktikáit.

Az online marketing költséghatékonyabb

Az online marketing valamennyi formája sokkal költséghatékonyabb, mint a hagyományos alternatívák. Ez főleg most, a COVID-19 okozta gazdasági nehézségek után fontos a kisebb cégek számára, amelyek nem engedhetik meg maguknak, hogy óriási összegeket költsenek televíziós és egyéb drága kampányokra.

Az online marketing kedvező megtérülési arányokat kínál, ráadásul ezek az eredmények a különböző marketingplatformok statisztikai eszközeivel könnyedén nyomon is követhetők. Ez segít észrevenni azokat a területeket, amikbe megérné esetleg többet fektetni (a még jobb megtérülések érdekében), vagy amelyekre felesleges további összegeket fordítani (a veszteségek elkerülése végett).

A kereskedők új normája

Az e-kereskedelem már évekkel ezelőtt elkezdte átvenni a hagyományos üzletek szerepét. Az online böngészés és rendelés, majd házhozszállítás egyszerűen túl kényelmes alternatívát kínál az utazással, hosszadalmas keresgéléssel és a sorban állással szemben. Mi több, az internet páratlan lehetőséget kínál a különböző termékopciók összehasonlítására is, függetlenül attól, hogy melyik online üzletben kaphatók.

A járványhelyzet során még azok a cégek is kénytelenek voltak házhoz szállítást vállalni, amelyek korábban egyáltalán nem kínáltak ilyen szolgáltatást (például az éttermek, amelyek hosszú ideig nem fogadhattak vendégeket).

Nem kellett sok idő ahhoz, hogy az emberek hozzászokjanak az online kényelmekhez, és habár az üzletek és éttermek szerencsére gond nélkül működhetnek tovább, kétségtelen, hogy innentől kezdve sokkal többen fordulnak majd az internethez, ha vásárolni szeretnének valamit.

Kapcsolódó hírek