Baleset

Patkány rágott meg egy alvó kisbabát Ócsán

Baleset

Milliárdos exdiplomata csapódott a földnek Besenyei Péter korábbi repülőjével

Közlekedés

Rendet tesz a MÁV: nem lehet csak úgy csoportosan felszállni a vonatokra

A motiváció szerepe az értékesítésben

A motiváció szerepe az értékesítésben

Az értékesítői szakmát csak az vállalja, aki minden nap fel tud úgy kelni, hogy tudja, egy újabb csatát kell megvívnia. Ezen a területen ugyanis nap mint nap megütközöl az ügyfelekkel és csupán a rátermettséged, a kisugárzásod és a szaktudásod lesz a fegyvered, amikkel kiharcolhatod a szerződések megkötését.

A következő cikkben megmutatjuk neked, hogy tudod megőrizni folyamatosan a belső motivációdat, hogy az eredményeid állandó elégedettséggel tölthessenek el.

Jó munkahely jó bérstruktúrával

Az értékesítés eredményorientált műfaj. Ha olyan helyet találsz, ami állandó fizetést kínál, vagy magas a fix és alacsony a jutalék, akkor idővel el fogod veszíteni a lelkesedésedet. Hiszen miért is dolgoznál többet, ha szinte ugyanazt a pénzt kapod akár kétszer annyi munkáért is. Ez persze biztonságérzetet ad, de kiemelkedő jövedelemszerzési és fejlődési lehetőséget semmiképpen.

Szeretnél új dolgokat megtanulni? Esetleg a már meglévő tudásodat mélyítenéd el? Válogass a SalesKurzus.hu szerteágazó képzései között, és válj a legjobb értékesítővé a környezetedben!

Az elutasításoknál ne torpanj meg!

Csak az hibázik, aki dolgozik is. De az elutasítás nem minden esetben jelenti azt, hogy hibáztál bármiben is. Ez ugyanis nem minden esetben neked szól vagy a személyiségednek, előfordulhat, hogy a termékkel vagy az árral van problémája az ügyfélnek, vagy egyszerűen nincs szüksége az általad kínált megoldásra.

Éppen ezért nem szabad, hogy a visszautasítás kedvedet szegje, és eredménytelennek vagy szakmaiatlannak érezd magad tőle. A legjobb, ha minden nap szánsz rá egy kis időt, hogy végiggondold objektíven, az aznapi nemek mi miatt születhettek. Ha azt látod, hogy nem rajtad múlott a dolog, egyszerűen csak lépj tovább és fókuszálj az előtted álló feladatokra.

Azonban ha azt érzed, hogy kihozhattál volna többet is a szituációból, vagy hogy akár át is billenthetted volna az ügyfelet az üzletkötés irányába, akkor tanulj a hibáidból! Legközelebb kerüld el vagy javítsd ki azokat a pontokat, ahol hibáztál, és hosszú távon sokkal eredményesebb leszel ennek a rendszeres önvizsgálatnak a segítségével.

Ne görcsölj rá!

Az elutasítások egy idő után azt eredményezik, hogy az üzletkötő feszültté válik a megbeszélések előtt, a hó végi zárások idején pedig ez plusz frusztrációval társulhat. Márpedig ez nyomot hagy a tárgyalástechnikáján és az ügyfélkezelési stratégiáján is. Éppen ezért sose hagyd, hogy ezek az érzések a hatalmukba kerítsenek!

Ne feledd, hogy nagyobb hálóval többet lehet meríteni. Magyarán, ha több ügyfeled/időpontod van, sokkal könnyebben kezeled az elutasításokat is, nem akarsz mindenáron bárkinek értékesíteni, hiszen tudod, sokan vannak még a naptáradban, akiknek szükségük lehet a termékedre vagy a szolgáltatásodra.