Ezúttal az „útépítések kormányának” nevezte a kabinetet az újabban masszív hazudozásba kezdett miniszterelnök az M44-es gyorsforgalmi út új – M5-ös autópálya és Szentkirály közötti – szakaszának átadása alkalmából mondott beszédében kedden.
Orbán Viktor – miközben a valóságban közlekedők pontosan látják, hogy még Romániában is jobb minőségűek az utak, mint nálunk –,
azt bizonygatta, hogy „az évek során mi lettünk az útépítések kormánya: 2010 óta a gyorsforgalmi utak hossza másfélszeresére nőtt, az állami vagyont 15 év alatt megdupláztuk”, jelentsen ez utóbbi bármit is.
Orbán szerint a kormány elhatározta, hogy minden megyei jogú város elérhető lesz gyorsforgalmi úton, és az elmúlt években be is kötötték a gyorsforgalmi hálózatba Egert, Szolnokot, Salgótarjánt, Sopront és Kaposvárt, az M44-es út átadásával pedig Békéscsaba is „belép ebbe a klubba”.
Jelezte azt is: itt nem állnak meg, a következő években háromsávosra bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát, valamint megépítik az M8-as autópályát is, és Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
Apuka is nagy örül az útépítéseknek
A miniszterelnök gyorsforgalmiút-építési mániája egyébként könnyen megérthető az apján keresztül.
Orbán Győző ugyanis a kőbányáiból, pontosabban annak állami megrendeléseiből lett mostanra milliárdos, és hát ha apukának sok köve van, akkor azokat főleg új építésekhez lehet elsütni – majd ha lesz bitumengyártó cége is, akkor jöhet a meglévő alsóbbrendű, kátyús utak javítása.