Ebben a cikkben azt igyekszünk megmutatni, hogy milyen is az, amikor a CRM bevezetésében tapasztalt külsős szakértő segédkezik. Másként fogalmazva a CRM szakértő segítségének a hozzáadott értékét igyekszünk kidomborítani a bejegyzésben.
Mindezen felül arra is ki fogunk térni, hogy leginkább kiknek lehet indokolt fontolóra venni a külsős CRM szakértő szolgáltatásait.
Milyen kihívásokat generálhat egy CRM szoftver cégen belül történő bevezetése?
Bizonyos értelemben véve egy, a MiniCRM-hez hasonló CRM szoftver olyan, mintha vásárolnánk egy sportautót. A járművel gyorsabban és látványosabban juthatunk el A-ból B-be, de csak akkor, ha jól értünk a kezeléséhez és az irányításához.
A CRM szoftver csakis akkor segíthet a hőn áhított hatékonyságnövelés megvalósításában, hogy képesek vagyunk kiaknázni a tudásában rejlő potenciált. A cégen belül alkalmazott folyamatokhoz és ügymenetekhez kell tehát igazítani, illetve azokhoz mérten kidolgozni a CRM-el megvalósítani kívánt metódusokat.
Mi mindenben segíthet egy tapasztalt szakértő a CRM integrálása kapcsán?
A CRM rendszerek témakörében jártas és tapasztalt szakértő azokat a lehetőségeket is észreveszi, amelyekre talán még álmainkban sem gondolnánk. Vagyis olyan integrálással és automatizálással kapcsolatos lehetőségekre hívja fel a figyelmet, amelyek kapásból szintlépést jelenthetnek a cégünk életében.
Persze akkor is komoly hozzáadott értéke lehet a külsős tanácsadó jelenlétének, ha ötletekkel jól el vagyunk látva, ugyanakkor a megvalósításba már beletörik a bicskánk. A sokat látott CRM szakértő sokszor pikk-pakk képes lehet összekattintani olyan folyamatokat, amelyek után jó eséllyel napokig nyomoznánk.
Vagyis extra hozzáértést, illetve eredményes megvalósítást nyerhetünk egy tapasztalt CRM tanácsadóval együtt dolgozva, méghozzá felesleges komplikációk nélkül. Legyünk őszinték, ez azért egyáltalán nem egy kedvezőtlen kombináció.
Mikor lehet indokolt a CRM tanácsadói szolgáltatás igénybevétele?
A szükséges alapot értelemszerűen az jelenti, ha a cég már egyértelműen megérett a korszerű CRM szoftver alkalmazására. Ezzel együtt az is könnyen elképzelhető, hogy az igény felismerésén túl a hatékony bevezetéshez a belső erőforrások már vékonynak bizonyulnak.
Persze akkor is meglehet a létjogosultsága a CRM szakértő szerepvállalásának, hogyha a csapaton belül egyszerűen hiányzik az implementáláshoz szükséges kapacitás. Ha nyomni kell a termelést, nincs megállás az ügyfelek kiszolgálásában, és a fejlesztésre egész egyszerűen nem marad elegendő kapacitás.
Nem beszélve arról, hogy egy külső szemlélő sokszor egyfajta madártávlatból képes kiszúrni olyan problémákat vagy lehetőségeket, amelyek belülről teljes mértékben észrevétlenek maradnának.