Tízmillió forintnak megfelelő dollárért szerződött egy kommunikációs céggel az amerikai magyar nagykövetség, egyebek között azért, hogy „megjelenést biztosítson” vezető magyar politikusoknak amerikai médiumokban.
A Szabad Európa cikke szerint a washingtoni magyar nagykövetség kötötte a 35 ezer dolláros szerződést a Strategic Improvisation nevű kommunikációs céggel az idén szeptember 25. és december 20. közötti időszakra, azért, hogy a cég
„pozitív médiamegjelenéseket generáljon Magyarország számára, és szembeszálljon a negatív megjelenésekkel”.
A cég igazgatója, David Reaboi a szerződés szerint azt is vállalja, hogy hálózatot épít írókból és szakértőkből, ezeket a kapcsolatokat pedig arra használja fel, hogy magas rangú magyar kormányzati tisztségviselőknek interjúlehetőségeket teremt, legalább havonta öt interjú vagy publicisztika formájában.
A Szabad Európa rámutat, nem ez az első alkalom, hogy ilyen segítséghez fordul a magyar kormány az USA-ban, 2018-ban az Átlátszó számításai szerint 970 millió forint ment el erre. A lap kereste az ügyben a magyar kormányt, de egyelőre nem kaptak választ.