892 millió forintra büntette az Alza.hu-t a GVH

Az idegesítő reklámjaikért is kijárna nekik legalább ennyi.

Alza

A Gazdasági Versenyhivatal 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is.

Mint írták, a webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, „akár 80 százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak. A reklámokban leginkább elektronikai és háztartási gépek jelentek meg, míg kiemelkedő kedvezménnyel főleg néhány ruházati és játékcikk, valamint karórák és telefontokok voltak csak megvásárolhatóak.

Brutális bírságot kapott a Használtautó.hu

Lecsapott a GVH a népszerű magyar influenszer-polihisztorra

Gond van a Normaflore termékeivel, vizsgálódik a hatóság

Gigabírságot kapott a Lidl: éveken át átverték a vásárlókat

Dörzsölhetik a nyugdíjasok a tenyerüket, pénz áll a házhoz

Magyar Péter: „Mindent meghamisítanak, minden adatot eltagadnak, miközben a csőd felé robog az ország”