Közlekedés

Ma is összeszarta magát a MÁV: most a Nyugati pályaudvaron van váltóhiba

Baleset

Hatalmas tűz van Budapesten, robbanás is hallatszott

Külföld

Kárpátalját támadták az oroszok, a ruszkibérenc magyar külügyminiszter a fülét-farkát behúzta

Tarlós bezárná a Libegőt, összevonná a MÁV-ot és a Volánt

A járvány miatt „most lenne megfelelő alkalom”.

„Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne”

– tanácsolta teljesen leplezetlenül Orbán Viktornak Tarlós István volt főpolgármester, jelenleg az országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott egy, a Népszava birtokába jutott levélben, melyben a közlekedés átalakításáról elmélkedik a bukott városvezető.

Tarlós 19 pontba gyűjtötte a javaslatokat, melyeket még a pandémia idején meg kellene hozni – írja a lap. Az ötletgyűjtemény állítólag két héttel az ingyenes parkolásról szóló kormányrendelet aláírása előtt született.

A levélben a Népszava szemléje szerint többek között az alábbi javaslatok merültek fel:

  • a fogaskerekű-projekt időben elcsúsztatható, de akár véglegesen elhagyható, kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető, autóbusszal könnyedén kiváltható;
  • a Libegő felújítása is elvethető, megszűnőben az érdeklődés iránya;
  • elvethető az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése is, mert nagyon drága és nem gazdaságos;
  • elmaradhat a budai fonódó második üteme is, mely a Garancsi-féle BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba, mivel az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem az ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának”;
  • az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása is halasztható, ahogy a 2-es villamos vonalának felújítása és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréje;
  • felgyorsítaná a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését;
  • elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását is az eredeti nyugati és északi nyomvonalon, átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését.

A cikk szerint Tarlós a levélben arra is felhívta a figyelmet, hogy a járvány időszaka éppen megfelelne a Közbeszerzési Törvény módosítására. Sőt, szerinte jó lenne elengedni az építőipari kötbéreket, és az építőiparra is kiterjeszthetnék a munkabérek utáni közterhek fizetése alóli mentességet.

A Népszava kereste a volt főpolgármestert, de nem kívánt nyilatkozni.

Az Index ugyanakkor szóra bírta Budapest egykori vezérét, Tarlós nekik elmondta: a levelet két hónapja írta, arra válaszul, hogy a járványhelyzet miatt szerinte mi halasztható és mi nem egy adott körön belül. Mint fogalmazott, a felvetettek racionális javaslatok, a legjobb meggyőződése szerint írta őket, most is úgy tartja, csak meg kell kérdezni a közlekedési szakmát, például a Főmterv szakembereit. A javaslatokról állítólag nem beszélt szóban Orbán Viktorral, hivatalos válaszra sem méltatták.

Nem lesz felháborodva, ha nem fogadják el mindet, de a levél kiszivárogtatása elgondolkodtatja

– fűzte még hozzá.

Ez is érdekelhet:
Nézőpont: egyre jobban szeretik az emberek a Fideszt

Hatalmas tűz van Budapesten, robbanás is hallatszott

Szökés veszélye miatt letartóztatták a Budapesten meggyilkolt amerikai nő gyilkosát

Sokkoló részletek derültek ki a Budapesten eltűnt amerikai lány megöléséről

Elhallgattatták a Fidesz lakossági fórumán a kérdezőt, miután nem megfelelő kérdést akart feltenni

Megszólalt a mentőszolgálat a Soroksári úti csarnoktűz sérültjeiről

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson