Az Origo főszerkesztője „nem tudja”, ki írta a lapjába a Donáth Annát lejárató cikket

Még tavaly augusztusban jelent meg a Ripost nevű kormánypárti szennybulvárban egy cikk, mely azt állította, hogy Donáth Anna, a Momentum EP-képviselője szexuálisan zaklatott egy diáklányt. Az állítólagos sértett hogy, hogy nem, azóta sem került elő – csupán egy „olvasói levél” volt a lejártó cikk alapja.

A hazugságot ezután az Origo is átvette, és bár Donáth Anna első- és másodfokon is pert nyert a propagandalap ellen, azóta sem tettek közzé helyreigazítást. A képviselő becsületsértési pert is indított az ügyben, ebben most született jogerős ítélet: a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság megszüntette az eljárást, mivel

„a nyomozás során végzett adatgyűjtés nem vezetett eredményre”.

A végzés indoklása szerint ugyanis az Origo főszerkesztője, Gábor László tanúként azt vallotta, hogy

nem tudja, ki írta a lapjába a cikket, ki szerkesztette azt, és azt sem tudta megmondani, hogy ki döntött a közléséről.

A Mérce beszámolója szerint a Ripost propagandistája ugyanakkor azt állította, hogy személyesen beszélt az állítólagos sértettel, noha „a története valóságtartalmának semmilyen módon nem járt utána”. Az Origo azzal is védekezett, hogy ők csak átvették a Ripost cikkét, ám a bíróság szerint a hír továbbadásával is fennáll az objektív felelősség.

Donáth Anna a Facebookon azt írta az eset kapcsán:

„A propagandát nem a pénzbüntetések kényszerítik térdre, hiszen a tőlünk elvett közpénzből fizetik azt is. A nyilvános megszégyenülés fáj nekik, amikor helyreigazítást kell közölniük. Illetve az, amikor jogerős bírói ítélet rögzíti: nem úgy működnek, mint egy sajtótermék, hanem úgy, mint a Fidesz sajtóosztálya.”

Kapcsolódó hírek