Nem a kocsik vázszerkezeténél, hanem a vázat burkoló lemeznél észlelhető rozsdásodás
– tisztázott egy rettentő fontos részletet a BKV Zrt. annak kapcsán, hogy az Mfor.hu nyomán ma mi is megírtuk: kivontak a forgalomból hat, két és fél éve átadott „felújított” metrókocsit, mert a padlólemezüket már most megette a rozsda.
A közlekedési vállalat szerint az Mfor.hu cikke több ponton félreérthetően fogalmazott. Kiemelték: a BKV Zrt. igazgatósága december 10-én meghallgatta, és egy tag kivételével elfogadta a menedzsment szakértői véleményeit az M3-as metró járműállományának műszaki állapotáról. Ezek alapján megállapították, hogy a felmerült problémák kezelése szakszerű, ezért nincs szükség külső fél bevonására.
Az első felújított szerelvény rohad
Azt is írták, a szakértői vélemények szerint nem csak az orosz járművekkel fordultak elő korábban problémák, hanem általában minden vasúti szerelvény üzembeállításánál jelentkeznek kezdeti javítási vagy módosítási feladatok.
A BKV Zrt. már 2017 májusában látta, hogy a felújítási és korszerűsítési technológián módosítani kell – írják –, ezért kiemelt figyelmet fordítanak az első prototípus szerelvényre, ezt vonták most ki a forgalomból garanciális felülvizsgálat és javítás miatt. A javítást az orosz fél saját költségére végzi el.
Karácsony vizsgálatot rendelt el
Karácsony Gergely főpolgármester péntek esti közleményében azt írta, hogy a 222 kocsiból hatot kellett kivonni a forgalomból. Önmagában ez a szám nem okozna gondot a működtetésben, a gyártó garanciálisan, kötbér mellett javította is, de szerinte mindez azt mutatja, hogy sok gond van a felújított orosz kocsikkal.
Ezért a főpolgármester az egész korábbi metróbeszerzés „minden körülményét érintő”, átfogó vizsgálatot rendelt el, amire a BKV és a BKK felügyelőbizottságát kérte fel. Hozzátette: két hónap elég a teljeskörű tisztázásra, amit a nyilvánosság bevonása követ majd.