Az Mfor.hu értesülései szerint kivonták a forgalomból az alig két és fél éve átadott, „felújított” orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, mivel gyakorlatilag felzabálta a rozsda a 69 milliárdért beszerzett járművek padlólemezét.
A rozsdásodás a lap szerint már hónapokkal a kocsik érkezése után jelentkezett, az ajtóküszöbnél megjelent rozsdafoltokat először 2017 májusában, az első 15 kocsi beérkezése után jelezte a BKV az orosz gyártónak. Ami azért is érdekes, mert a BKV még 2019 októberében is tagadta, hogy rozsdásodnának a kocsik, „alagúti por okozta elszíneződésnek” nevezték az oxidációt.
Decemberben aztán a BKV új igazgatósági ülésén elismerték a rozsdásodást,
„a problémát letagadni tök felesleges, rozsdafoltok jelentek meg”
– idézte az Mfor.hu az egyik cégvezetőt. Hozzáteszik, rögtön elhangzott az is, hogy minden kocsin tíz nagyobb problémát is lehetne mutatni a rozsdásodásnál, de ezzel együtt is fele annyi gond volt eddig az orosz technikával, mint például az Alstom szerelvényekkel és a CAF-villamosokkal.
A járműveket az Mfor.hu információi szerint a javításig nem engedik ki a forgalomba,
félő ugyanis, hogy beszakad a padlójuk.
A lap hiába kereste a BKV-t, a cég nem válaszolt. Megjegyzik, a gyártónak garanciaidőn belül meg kell javítania minden hibát, ezzel nő a jótállási idő is. Emellett amennyiben hiba miatt ki kell vonni egy járművet a forgalomból, onnantól napi 23 ezer eurót kell fizetnie az orosz félnek kártérítésként.