Vasútmegítélési felmérést készített a kormányközeli Nézőpont Intézet, melyben hogy, hogy nem, megállapították: több magyar elégedett a MÁV szolgáltatásaival, mint tavaly.
A 24.hu által idézett kutatás kitér rá, a MÁV-val legalább 4 millió ember kerül kapcsolatba évente, a felnőtt magyarok 18 százaléka (1,4 millió fő) legalább havonta vonatozik, 30 százalékuk ritkábban ugyan, de vonatra pattan, míg 48 százalékuk is legalább egyszer utazott tavaly vasúton.
A felmérés szerint egy év alatt az összes magyar ötödének (20 százalék) javult a „MÁV-ról alkotott véleménye”, tizedének (10 százalék) pedig romlott, a többiek nem láttak változást.
A társaság szolgáltatásait rendszeresen használók körében állítólag még kedvezőbb a kép: harmaduk (35 százalék, mintegy félmillió magyar) szemében javult és csak feleannyi utas szerint romlott a MÁV megítélése.
A Nézőpont szerint a javulás mögött a „szolgáltatásokkal való elégedettség emelkedése” állhat. Az összes megkérdezett 41, míg a vonatot rendszeresen használók 69 százaléka mondta azt, hogy összességében inkább elégedett a MÁV szolgáltatásaival, 15, illetve 30 százalékuk vélekedett másképp. A fiatal felnőttek körében nagyobb volt az elégedettség (51 százalék), a 60 év felettieknek ehhez képest csak 37 százaléka csettintett elismerően a magyar vasúttársaságot illetően.
De azt a kormányközeli kutatóintézet is elismerte, hogy nem minden fenékig tejfel: a pontossággal és megbízhatósággal a teljes lakosság 31, míg az utazók 39 százaléka elégedetlen, emellett az állomások tisztaságán is volna mit javítani.