December 15-tel lépett életbe a MÁV új menetrendje, mely irányonként napi két „gyorsított” InterCity-járattal csökkentené a menetidőt a Budapest–Cegléd–Kecskemét–Szeged-vasútvonalon, ebből az lett, hogy már az első gyorsított Szeged–Budapest IC is 25 percet késett hétfőn.
A Közlekedő Tömeg beszámolója szerint az ugyanígy „meggyorsított” Hírös IC is késett 11 percet, ráadásul az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek az első munkanapon.
„E tapasztalatok is bizonyítják: a vasúti szolgáltatás színvonalát nem az ütemes menetrend szétverésével, hanem az elavult, rossz állapotú infrastruktúra korszerűsítésével kell fejleszteni”
– írja a civil tömegközlekedési egyesület, hozzátéve:
„a szegedi vonalon vasárnap bevezetett Patyomkin-menetrend az utasok jelentős részének komoly kényelmetlenséget okoz: összesen 11 InterCity menetideje nő 8-13 perccel, 4 vonat gyorsítását pedig azon az áron sikerült csak megoldani, hogy azok a Nyugati pályaudvar és Szeged között sehol nem állnak meg, olyan fontos állomásokat kihagyva, mint Zugló, Kőbánya-Kispest és Kecskemét.”