Megszólalt a Shell annak kapcsán, hogy mi is megírtuk: egy hete összecserélték az üzemanyagokat a budapesti Füredi úton található Shell töltőállomáson, ami amiatt akár ezer autós is rosszat tankolhatott.
A cég most azt írta, egy külsős partnerük, egy szállító cég cserélte össze az üzemanyagokat, a csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént. Most szerdáig egyébként több mint 500-an jelezték, hogy rossz üzemanyagot kaptak – olvasható a közleményben.
A fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízelt, míg dízel tartályába benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre
– írták, hozzátéve: ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra – az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna.
A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag.
Az üzemanyagok cseréjét hétfőn igazolta a hatósági laborvizsgálat. A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje – szögezték le. Elrendelték például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák.
A Shell az üzemanyag felcserélése miatti panaszokat kivizsgálja, és megtéríti a jogos igényeket – olvasható a közleményben.