Akár a repülőjegy teljes árát is vissza kell téríteni az utasoknak egy járat késése vagy törlése miatt – erről beszélt Borbély Zoltán közlekedési szakjogász szerdán az M1 műsorában.
A szakember azt mondta, erre tipikus példa, ha az egyhetes nyaralásra valaki kétnapos veszteség mellett már nem akar elutazni. Hozzátette: mivel a tisztálkodás és a pihenés alapvető szükséglet,
három órán túli késés esetén, az esetleges szállás költségeit is meg kell téríteni az utasoknak.
Ezeknél az eseteknél elsősorban a légitársaság a felelős, de bizonyos esetekben az utazási irodától is igényelhető a visszatérítés. A légitársaság a kárenyhítési, kártérítési kötelezettség alól csak akkor mentesül, ha a hiba az ellenőrzési körén kívül, elháríthatatlan ok miatt történik. Ha a gép a légitársaság tevékenysége során sérül meg, az nem mentesíti a társaságot – magyarázta a szakjogász.