2019 első három hónapjában 15,4 milliárd forintot költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal propagandafeladatokra – számolta össze az Átlátszó az uniós közbeszerzési értesítő nyomán.
A cikk szerint a munkát a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Reklám Kft. és Lounge Design Kft. végezte el, mivel a többi fideszes pénzszivattyú kigolyózása után már csak Balásy az NKOH egyetlen partnere.
Összesen 31 állami szervezet számára költekezett a hivatal,
a legtöbbet, 10 milliárd forintot az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatokra” verték el.
Az Átlátszó szerint ezen szép megfogalmazás valószínűleg a kormányzati plakátkampányt takarja.
Az összesítés szerint – a teljesség igénye nélkül – ment még pénz,
- 1,18 milliárd forint a Családbarát Magyarország 2019 Integrált kommunikációs kampányra;
- 1,15 milliárd forint a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség NZrt. 2019. első féléves kommunikációs tevékenysége körében végzendő komplex kommunikációs ügynökségi feladatok ellátására;
- 60 millió forint piackutatási és utasszámlálási feladatok ellátása a MÁV-START Zrt. részére;
- 400 millió forint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére az eSZJA bevallás rendszerével összefüggő kommunikációs szolgáltatások ellátására;
- és 155 millió forint jutott az Orbán Ráhel barátnője által vitt Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. ügyére is.