A kormányközeli Médianéző Központ megállapította, hogy a Fidesz március 15-én is jól mozgósított az online térben, az ellenzéki pártokat Gyurcsány Ferenc dominálta, a Jobbiktól pedig elfordultak a követői.
A „központ” elemzése szerint a kormánypárt és hat ellenzéki párt (MSZP, Jobbik, DK, Párbeszéd, Momentum, LMP) Facebook-oldalán összesen 134.100 interakció (kedvelés, megosztás, komment) keletkezett az ünnepnapon,
ebből 113 ezer a Fideszé volt, vagyis az összes, pártokhoz tartozó interakció 84 százaléka.
Ez – szerintük – azt jelenti, hogy a Fidesz üzenetei több mint ötször olyan hatékonyan értek célba, mint az összellenzéki tüntetés és az azon részt vevő összes párt üzenetei összeadva. Arra nem tér ki a „kutatás”, hogy a végtelen forrásból gazdagodó gazdálkodó Fidesz, valamint az ellenzékiek mennyi pénzt költhettek el a bejegyzések reklámozására.
37-en kikövették a Jobbikot, itt a vég
A vezető ellenzéki politikusokra szűkítve a vizsgálatot, Gyurcsány Ferenc dominanciájáról ír a központ. Mint kifejtették: március 15-én a valamivel több mint 20 ezer ilyen interakció 64 százaléka (12.800) kötődik a DK elnökéhez, míg a maradék 7.300 reakciót hat vezetőként számontartott ellenzéki politikus közösségi médiában elhelyezett üzenetei váltották ki. A második helyre egy pártnélküli politikus, Szél Bernadett került (2.400 interakció).
A Médianéző Központ kitért arra is, hogy a nemzeti ünnepen egy kivételével minden párt (még ha minimálisan is) növelte követői számát. „A Jobbikosok szemmel láthatóan nem tudták elviselni, hogy képviselőjük, Jakab Péter, többek között Gyurcsány Ferencnével állt színpadra az ellenzéki tüntetésen,
hiszen aznap harminchét fővel lett alacsonyabb a párt Facebook oldalát követők száma”
– dobták le végül az elemzői atombombát.