Elgázolt egy embert a vonat Herceghalom határában, az 1-es főút közelében csütörtökön – közölte a katasztrófavédelem. A Mávinform azt írta, a baleset miatt „fennakadásra kell számítani” a győri fővonalon, nem mintha az egész csütörtök nem erről szólna: ráadásul még a MÁV-dolgozók sincsenek a helyzet magaslatán.
A katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a herceghalmi baleset miatt a szerelvény nem tud továbbmenni, a rajta utazó több mint kétszáz embernek a tűzoltók segítenek átszállni a helyszínre érkező mentesítő járatra.
A Mávinform közlése szerint a baleseti helyszínelés miatt Biatorbágy és Herceghalom között csak egy vágányon közlekedhetnek a vonatok, ezért a délutáni órákban hosszabb eljutási időre, kimaradó, illetve rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra kell számítani a győri fővonalon.
Egész nap használhatatlan a győri vonal
Hogy a gázolásnak van-e köze ahhoz, hogy ma egész nap sorozatos fennakadások vannak a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon, és a MÁV az utasok idegein táncol a folyamatos késsekkel, járatkimaradásokkal, azt egyelőre nem tudni.
Reggel ugyanis Komárom állomáson volt fennakadás, ahol a katasztrófavédelem leállította a vasúti közlekedést, és pótlóbuszra kellett átszállnia az utasoknak, miután füstölt egy Szlovákia felől Komáromba érkezett tehervonat két tartálykocsija. Természetesen ez óriási késéseket, kimaradásokat okozott a személyforgalomban is, és a Mávinform hazudozásával ellentétben, délelőttre sem oldódott meg a probléma, egy ponton a katasztrófavédelem újra leállította a forgalmat.
Alkalmatlan, megnémult MÁV-dolgozók súlyosbítják a helyzetet
Ezután ugyanezen a vonalon – még mindig dél előtt – felsővezeték-szakadás történt Kelenföld és Budaörs között, így az addigra jókora késéssel Budapest határába érő utasok ezúttal Budaörsnél kényszerültek hosszú várakozásra.
Olvasónk beszámolója szerint volt olyan S12-es személyvonat, amely már 30 perce állt az állomáson utasokkal tömve, érdemi tájékoztatás nélkül, mire beért mellé a következő S10-es győri vonat is. Az utasok többsége ekkor átszállt a később érkező szerelvényre, gondolván, hogy az talán majd hamarabb fog továbbmenni.
Mire azonban átszálltak, az S12-es váratlanul mégis elindult, üresen (!): a peronon lebzselő jegyvizsgáló, a hangosbemondó, a mozdonyvezető, a forgalomirányító, annyit sem mondott, hogy fapapucs – vagy hogy fontolják meg az utasok, hogy átszállnak-e, mert nem tudható, hogy melyik vonat fog előbb elindulni.
Így aztán az eleve késésben lévő, majd a másik vonatra váltó utasok immár az S10-esen várakoztak tovább, csupán azért, mert senki nem tájékoztatta őket, hogy a vonatjuk romlott-e el, vagy mi történik, mire számíthatnak.