Használhatatlan a MÁV+ app „késési biztosítása”, megnémult a Mávinform

vonat, vasút, MÁV

28 percet késett a Győrből a budapesti Déli pályaudvarra indított S10-es személyvonat szerda délelőtt, így gondoltuk bérletesként is kipróbáljuk az ilyen esetekre bedobott Lázár-propagandát késési biztosítást.

Ehhez először le kellett tölteni az új MÁV+ alkalmazást, ami ugyan szebb, mint a korábbi, de használhatatlanabb is. A menetrend már nem a megszokott, egyszerű listában jelenik meg, a vonatok tényleges érkezését pedig elrejtették, így csak a menetrendszerinti időpont látható (ami gyakorlatilag érdektelen az állandó késések, járatkimaradások mellett), és még hosszan sorolhatnánk…

A késéséket viszont csak ebben az új appban lehet rögzíteni, úgyhogy az lett a taktika, hogy a menetrend figyelésére és a bérlet bemutatására a régi appot fogjuk használni, a késésbiztosítás „igényléséhez” pedig az újat.

Ekkora jött a meglepetés: a MÁV+ erre sem alkalmas.

A közel fél óra késéssel megérkező vonatra felszállva elsőként be kell kapcsolni a telefonon a helymeghatározást (hogy érzékelhesse a rendszer, nem csalunk, tényleg egy késő vonathoz van szerencsénk).

Nagy nehezen sikerült, csak mégsem.

Nagy nehezen sikerült, csak persze mégsem.

Ezután – micsoda meglepetés – az app nem érzékel semmiféle vonatot a közelben. Pedig rajta ülünk. De szerencsére megadható kézzel is a járat száma, ajánlja fel a felület! Azt most hagyjuk is, hogy mezei, nem vonatszexuális utasként miért kellene járatszámokkal tisztában lennünk, de szerencsére a régi appból ez is kideríthető: 4937. Ekkor már úgy negyed órája utazunk, de hát idő mint a tenger, van aki olvas, más zenét hallgat, és van aki ilyen baromságokkal kínlódik…

A kézi jártatszám-megadás körülbelül tizedjére sikerül, a legváltozatosabb hibaüzeneteket követően. És azért is, mert az ország legforgalmasabb vasútvonalán, az „isten háta mögötti” Biatorbágy és Kelenföld között 2025-ben még mindig nincs térerő több szakaszon. Nem 4 vagy 5G nincs, hanem semmilyen. Ja, hogy ott a WiFi? Nem, nincs WiFi, utoljára évekkel ezelőtt működött ezeken a vonatokon, azóta pedig ez legyen a legkisebb probléma.

Na, de vonatszám megadva, hurrá, „ezzel a járattal utazunk”, erősíti meg az app. És ennyi. A késési biztosítás menüpontban továbbra is „0 / 5” az összegyűjtött Lázár-kreditjeink késéseink száma. Semmi gond, biztos majd később írják jóvá. Megérkezünk végre, elmúlt dél, az appban még mindig semmi.

Akkor ez elúszott. Oda a remélt 945 forint kedvezmény (egyötöde), merthogy a bérleteseknek egy hónapban legalább ötször kell végignyomkodniuk ezt a tortúrát – azon felül, hogy a vonatjuk is 5x késik –, hogy aztán a következő bérlet árából kemény 10% kedvezményt kapjanak. Gáláns, mondhatni, ha nem lenne embertelenül megalázó az egész.

Az pedig csak mellékszál, hogy a 4937-es vonat 28 percnyi késését lesz szíves az olvasó bemondásra elhinni nekünk, mert a Mávinformot a hétvégi káosz óta mintha beszüntették volna. Az utolsó poszt a Facebook-oldalukra 21 órája került fel, és egész kedden emellett még egyetlen posztjuk volt, vagyis immár láthatóan az utastájékoztatással is felhagytak.

Brutális drágulás történt a balatoni strandok belépőjegy árainál

Fordulat MÁV-app ügyben: úgy tűnik, véletlenül meghekkeltük a rendszert

Rendőri felvezetés, erősítő busz: totális izgalomban készül a MÁV, hogy ma utasokat fog szállítani

Hidegfront vet véget a napos időnek, de a hétvégét még nem veszélyezteti

Elesett a győri vonal, több helyen meghibásodott a biztosítóberendezés

Elromlott a vécé a vonaton, pisiszünetet tartottak egy megállóban