Így kell az ócska, balkáni szolgáltatást is pozitívumként tálalni: vasárnap óta működik a késési biztosítás, és a rendszer első három napján a MÁV-csoport már 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét – büszkélkedett el vele a MÁV-csoport vezérigazgatója szerdán a Facebook-oldalán közzétett propaganda-jelentésében, ahelyett, hogy a késések felszámolásán dolgozna.
Hegyi Zsolt a posztban további „munkasikereikről” is beszámolt: az első napokban felfedeztek – és azóta már ki is javítottak! – egy apróbb informatikai hibát, amely miatt a késési biztosítások egy részét a jegypénztárakban nem lehetett azonnal érvényesíteni, így az érintett utasokat a központi telefonos vagy e-mailes ügyfélszolgálatukhoz kellett irányítani, hasonlóan ahhoz a néhány utashoz, aki csatlakozás, illetve buszról vonatra vagy vonatról buszra történő átszállás során szenvedett el összességében 20 percet meghaladó késést!
A társaság vezérigazgatója állítja, a késések aránya az elmúlt néhány napban az éves átlaghoz hasonlóan a járataik mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.
Kellett már az ösztönzés, anélkül nem tudják, mi a dolguk
Hegyi szerint mindenesetre a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a céljuk, hanem azok csökkentése, megszüntetése. A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje „újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, a busz- és vonatközlekedés pontosságát” – humorizált a főbakter.