Brutális járatritkítás jöhet, rengeteg utast érint Lázárék legújabb pusztítása

A MÁV már gyakorlatilag csak a ráérősök, kalandorok közlekedési formája, most jön a HÉV tönkretétele is.

HÉV

Mai hír volt, hogy brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég működőképes HÉV-szerelvény, amit forgalomba tudnának állítani, ezért a MÁV-HÉV Zrt. decemberben jelentős járat- és kapacitáscsökkentéssel akarja orvosolni a problémát.

Az ország közösségi közlekedésének további lerohasztása Vitézy Dávidnál is kicsapta a biztosítékot, rendkívüli bizottsági ülést kezdeményez.

Bejegyzésében azt írta, hétfőre összehívja a Fővárosi Közgyűlés klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottságának rendkívüli ülését. Az ülésre meghívja Karácsony Gergely főpolgármestert, az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a MÁV vezetőit, az érintett fővárosi kerületek polgármestereit és az utasokat képviselő civil szervezeteket is – olvasható a Facebook-bejegyzésében.

Összehívom a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a…

Posted by Vitézy Dávid on Wednesday, October 9, 2024

Vitézy Dávid úgy fogalmazott, azt reméli, hogy közösen és egyhangúlag tudnak „kiállni Lázár Jánosék tervei ellen”.

A politikus úgy tudja, a tervek szerint a gödöllői HÉV kapacitását csúcsidőszakban 18 százalékkal csökkentenék.

A ráckevei HÉV-nél a Tökölről induló csúcsidei vonatoknál is ugyanezt javasolják, illetve alternatívaként felvetődött a csepeli HÉV járatritkítása – tette hozzá, megjegyezve, ezek 20-23 százalékos kapacitáscsökkenést jelentenek.

Vitézy Dávid idézte a BKK-nak a MÁV-hoz írt levelét, amelynek tartalmát a politikus úgy összegezte, „elfogytak az üzemképes HÉV-vonatok”, ami nem csoda, hisz a járműpark legöregebbjei 58-61 évesek.

Emlékeztetett rá, hogy a kormány a járműbeszerzést leállította, Lázár János építési és közlekedési miniszter a fejlesztési terveket „a fiók mélyére dugta”. Véleménye szerint a szaktárca felelőssége, hogy a HÉV-járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új bürokratikus központosítás miatt.

Lázár János „veszélyes adathalászatról” őrjöng, amiért lelkes fejlesztők megcsinálták a Holavonat.hu-t a tönkretett Vonatinfó helyett

Ismét trükközik Lázár János, eltüntette az utasok kedvenc alkalmazását

Összeomlott a balatoni vasúti közlekedés, Lázár János kussol, Hegyi Zsolt azonnali vizsgálatot rendelt el

Kiosztották a batidai gazembert: „megtestesíti azt a Fideszt, amitől a jóérzésű magyarok napról napra nagyobb távolságot szeretnének tartani”

Leállt a MÁV online jegyértékesítő rendszere

Hatalmas lánggal ég egy BKV-busz Budapesten