Mai hír volt, hogy brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég működőképes HÉV-szerelvény, amit forgalomba tudnának állítani, ezért a MÁV-HÉV Zrt. decemberben jelentős járat- és kapacitáscsökkentéssel akarja orvosolni a problémát.
Az ország közösségi közlekedésének további lerohasztása Vitézy Dávidnál is kicsapta a biztosítékot, rendkívüli bizottsági ülést kezdeményez.
Bejegyzésében azt írta, hétfőre összehívja a Fővárosi Közgyűlés klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottságának rendkívüli ülését. Az ülésre meghívja Karácsony Gergely főpolgármestert, az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a MÁV vezetőit, az érintett fővárosi kerületek polgármestereit és az utasokat képviselő civil szervezeteket is – olvasható a Facebook-bejegyzésében.
Vitézy Dávid úgy fogalmazott, azt reméli, hogy közösen és egyhangúlag tudnak „kiállni Lázár Jánosék tervei ellen”.
A politikus úgy tudja, a tervek szerint a gödöllői HÉV kapacitását csúcsidőszakban 18 százalékkal csökkentenék.
A ráckevei HÉV-nél a Tökölről induló csúcsidei vonatoknál is ugyanezt javasolják, illetve alternatívaként felvetődött a csepeli HÉV járatritkítása – tette hozzá, megjegyezve, ezek 20-23 százalékos kapacitáscsökkenést jelentenek.
Vitézy Dávid idézte a BKK-nak a MÁV-hoz írt levelét, amelynek tartalmát a politikus úgy összegezte, „elfogytak az üzemképes HÉV-vonatok”, ami nem csoda, hisz a járműpark legöregebbjei 58-61 évesek.
Emlékeztetett rá, hogy a kormány a járműbeszerzést leállította, Lázár János építési és közlekedési miniszter a fejlesztési terveket „a fiók mélyére dugta”. Véleménye szerint a szaktárca felelőssége, hogy a HÉV-járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új bürokratikus központosítás miatt.