Keményen megsarcolja a kormány az autósokat

Többek között módosulnak az útdíjköteles útszakaszok határai, és új utak válnak fizetőssé.

autopalya-sofor

Ismét ötletelt a magyar kormány, hogy mivel lehetne foldozgatni az üres államkasszát. Végül arra jutottak, átalakítják az időalapú, használati díjas útdíjrendszert és az e-matricák szabályozását, hogy többet fizessenek az autósok – derül ki egy friss tervezetből, amit a Portfolio szúrt ki.

Az új, társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelkezések szerint

ha valaki nem fizeti meg időben az úthasználati díjat, az eredeti díj 45%-ának megfelelő összegű pótdíjat kell fizetnie. Ha pedig az autós elmulasztja a fizetési határidőt, az emelt pótdíj összege már az eredeti díj 155%-a lesz.

A pótdíj és pótdíjkülönbözet fizetésére a határidő lejártát követően 60 napon belül lesz lehetőség.

A tervezet arról is szól, hogy ha egy gépjármű ellenőrzésekor alacsonyabb árú díjkategóriába tartozó jogosultsággal rendelkezik, mint ami rá vonatkozna, az üzembentartónak pótdíjkülönbözetet kell fizetnie. Ettől az intézkedéstől csak 2024-ben 4,78 milliárd forintnyi többletbevételt remél a kormány.

Egy másik rendelettervezet szerint módosulnak az útdíjköteles útszakaszok határai, és új utak válnak fizetőssé.

25 éve nem látott lakásdrágulást vár idénre az MNB

Gigabírságot kapott az About You, több százezer magyar vásárlónak fizetnek vissza pénzt

Gázolt a vonat Nagykőrösön

Szétrúgta a vasútállomás várótermét egy feldühödött nő Bicskén

Egy részeg, tróger vasutas miatt nem jártak a vonatok péntek délután

Lerohadt a MÁV a Budapest-Vác-Szob vonalon