Keményen megsarcolja a kormány az autósokat

Többek között módosulnak az útdíjköteles útszakaszok határai, és új utak válnak fizetőssé.

autopalya-sofor

Ismét ötletelt a magyar kormány, hogy mivel lehetne foldozgatni az üres államkasszát. Végül arra jutottak, átalakítják az időalapú, használati díjas útdíjrendszert és az e-matricák szabályozását, hogy többet fizessenek az autósok – derül ki egy friss tervezetből, amit a Portfolio szúrt ki.

Az új, társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelkezések szerint

ha valaki nem fizeti meg időben az úthasználati díjat, az eredeti díj 45%-ának megfelelő összegű pótdíjat kell fizetnie. Ha pedig az autós elmulasztja a fizetési határidőt, az emelt pótdíj összege már az eredeti díj 155%-a lesz.

A pótdíj és pótdíjkülönbözet fizetésére a határidő lejártát követően 60 napon belül lesz lehetőség.

A tervezet arról is szól, hogy ha egy gépjármű ellenőrzésekor alacsonyabb árú díjkategóriába tartozó jogosultsággal rendelkezik, mint ami rá vonatkozna, az üzembentartónak pótdíjkülönbözetet kell fizetnie. Ettől az intézkedéstől csak 2024-ben 4,78 milliárd forintnyi többletbevételt remél a kormány.

Egy másik rendelettervezet szerint módosulnak az útdíjköteles útszakaszok határai, és új utak válnak fizetőssé.

Megszólalt Orbán embere: ez megint mindenkinek fájni fog

Kiakadt a népszerű kínai szakács, a magyar kormány már az étteremláncát veszélyezteti

Kigyulladt a Citadella InterCity mozdonya

Leállt a MÁV online jegyértékesítő rendszere

Újabb kudarcos számok: tavalyhoz mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal esett vissza az ipari termelés júniusban

Hatalmas lánggal ég egy BKV-busz Budapesten