Keményen megsarcolja a kormány az autósokat

Többek között módosulnak az útdíjköteles útszakaszok határai, és új utak válnak fizetőssé.

autopalya-sofor

Ismét ötletelt a magyar kormány, hogy mivel lehetne foldozgatni az üres államkasszát. Végül arra jutottak, átalakítják az időalapú, használati díjas útdíjrendszert és az e-matricák szabályozását, hogy többet fizessenek az autósok – derül ki egy friss tervezetből, amit a Portfolio szúrt ki.

Az új, társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelkezések szerint

ha valaki nem fizeti meg időben az úthasználati díjat, az eredeti díj 45%-ának megfelelő összegű pótdíjat kell fizetnie. Ha pedig az autós elmulasztja a fizetési határidőt, az emelt pótdíj összege már az eredeti díj 155%-a lesz.

A pótdíj és pótdíjkülönbözet fizetésére a határidő lejártát követően 60 napon belül lesz lehetőség.

A tervezet arról is szól, hogy ha egy gépjármű ellenőrzésekor alacsonyabb árú díjkategóriába tartozó jogosultsággal rendelkezik, mint ami rá vonatkozna, az üzembentartónak pótdíjkülönbözetet kell fizetnie. Ettől az intézkedéstől csak 2024-ben 4,78 milliárd forintnyi többletbevételt remél a kormány.

Egy másik rendelettervezet szerint módosulnak az útdíjköteles útszakaszok határai, és új utak válnak fizetőssé.

Patinás műemléképületet herdált el a kormány még gyorsan a bukása előtt

Káoszba taszította a vihar a balatoni vasútvonalat, miután leszakadt a felsővezeték

Váratlan üzemanyaghiány a budapesti repülőtéren, korlátozások léptek életbe

Kivéreztette a kormány a patinás gyárat, száz év után megszűnik a hazai csempegyártás

Megbénul a főváros 23-án, itt kell forgalomkorlátozásokra, lezárásokra számítani

Orbán Viktor bemondta, mit csinálna a Tisza Párt ezzel a virágzó országgal