Baleset

Kamion és teherautó ütközött, nagy baleset az M3-as autópályán

Bűnügy

Gyomrod kifordul: egy hónapon keresztül erőszakoltak egy gyermeket Bagon, drogért adták-vették, bezárták

Bűnügy

Rendkívüli: betörhettek a Védelmi Beszerzési Ügynökség szervereire, katonai anyagok keringenek a világhálón

Mik azok a Google Display hirdetések?

google

Valószínűleg már te is hallottál a Google Display hirdetésekről, de eddig nem biztos, hogy volt alkalmad megtudni, hogy mit is jelent ez pontosan. Most viszont, ha érdekel a téma, akkor sok új információval lehetsz gazdagabb.

A Google Display hirdetésekről röviden

Akik a webshop készítés világában járatosak – mint a Webáruház készítés árak is –, azok tudják, hogy napjainkban már elengedhetetlenek a sikerhez az online hirdetések. Azok, akik nem alkalmazzák, lemaradhatnak a versenytársakhoz képest. A leghatékonyabbnak az online marketingeszközök közül a bannerek és a display hirdetések tekinthetőek. Ennek az lehet az oka, hogy az emberek nagy része vizuális típus, sokkal jobban megragadja a tekintetüket egy képes, mint egy szöveges tartalom.

Használatával kiválóan lehet célozni, akár kor, földrajzi elhelyezkedés, nem, téma vagy kulcsszó szerint is. Segítségével nagyon látványos kreatívokat lehet megjeleníteni a célcsoportunk részére.

Mik a leggyakrabban használt hirdetéstípusok?

A Google Display tekintetében a következők:

  • Adaptív hirdetések: létrehozásuk részben automatikus. Ehhez meg kell adnod egy képet, a logód, és némi szöveges tartalmat. Ezt a Google úgy variálja, ahogy a legoptimálisabbnak tartja, a legjobb eredmény elérése érdekében.
  • Feltöltött képes hirdetések: ezek már egyedi képes hirdetések jpg, gif, png vagy akár HTML5 formában.
  • Gmail hirdetések: a Gmail levelezőrendszerében jelennek meg, és tartalmazhatnak videót, képet, ezekre kattintva az érdeklődő a kampány landing page oldalára jut.

Milyen hirdetési szabályokat kell betartanod?

A Google Display hirdetések esetében is vannak olyan előírások, amelyeket be kell tartani. Ezek közül a legfontosabbak:

  • A képek mérete – a képeknek pontosan akkorának kell lenniük, amekkora meg van határozva. Fontos az élességük, azaz nem lehetnek homályosak, nem tartalmazhatnak olyan szöveget, amely nem olvasható. Nem alkalmazhatsz figyelmet elvonó, agresszív, villogó fényeket sem. A szimpla képes hirdetéseknél csak a jpg, a jpeg, a png vagy a gif fájlformátum a megengedett, animációnál pedig csak a HTML5 kiterjesztés. A mérete nem lehet több, mint 150 Kb, az adaptív hirdetésekben legfeljebb 5120 Kb. Az animált hirdetések maximum 30 másodpercesek lehetnek, flash animációkat nem lehet használni.
  • Tartalom – kizárólag csak releváns lehet, azaz minden függjön össze mindennel. Nem tartalmazhat félrevezető információkat.

Nagyon fontos a pontos tervezés

Talán mondani sem kell, hogy ezeknél a hirdetéseknél is mennyire fontos a pontos stratégia kidolgozása. Mindig részletesen előre meg kell határoznod, hogy mit, kinek, miért akarsz hirdetni. A hirdetés feltétlenül tartalmazzon egy ellenállhatatlan ajánlatot, olyat, amire egyszerűen nem lehet nemet mondani.

Ne felejtsük el a kreatívon a saját egyedi logó használatát, és a CTA gomb (call to action) is jól legyen kiválasztva. A designja egyezzen meg a landing page designjával, mert a vásárló csak így tudja a fejében összekapcsolni, hogy tényleg jó oldalon jár.

Ez is érdekelhet:
Rétvári Bence bejelentette, Magyarországon az emberek 83 százaléka biztonságban érzi magát

Vége a Vodafone-nak, ez lesz helyette

Orbán Viktor állítólagos eltitkolt gyermekéről ír Magyar Péter

Gyász: elhalasztották a magyar űrhajós küldetését

Rendkívüli: betörhettek a Védelmi Beszerzési Ügynökség szervereire, katonai anyagok keringenek a világhálón

Újra meglopja felhasználóit az Apple, megszólalt az MNB

Korlátlan internetet biztosít a Yettel az árvízhelyzet miatt