Közlekedés

Elesett az M7-es, 10 kilométeres a torlódás Budapest felé

Belföld

Visszaszóltak a bankok a „védelmi pénzt” szedő Orbánéknak

Bűnügy

Újabb gyilkosság, a XIII. kerületben is megöltek ma egy embert

Kalauz nélkül fognak közlekedni a vonatok Pilisvörösvár és Rákos között

Később várhatóan számos másik elővárosi és vidéki vonalra is kiterjesztik a kalauz nélküli közlekedést.

MÁV, kalauz, vonat, jegyvásárlás, vasút
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A MÁV-Start Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatai – kísérleti jelleggel – jegyvizsgáló nélkül közlekednek április 7-től – jelentette be a vasúttársaság szombaton. Azt írták, hogy

a két hónaposra tervezett tesztelési, majd az értékelési folyamat után várhatóan számos másik elővárosi és vidéki vonalra is kiterjesztik a kalauz nélküli közlekedést. Szúrópróbaszerű jegyellenőrzések azonban továbbra is lesznek a vonatokon.

„A március 1-jén bevezetett új tarifa- és kedvezményrendszer jelentősen egyszerűsítette a jegyváltást és az utazást, ezért nem szükséges az állandó jegyvizsgálói jelenlét a vonatokon” – indokolták a közleményben.

Egyúttal jelezték, hogy a mostani tapasztalatok alapján döntenek az intézkedés kiterjesztésről, illetve amennyiben szükséges, akkor előtte „finomhangolást végeznek rajta”.

A hasonló megoldás Nyugat-Európában és néhány térségbeli országban is megszokott – jegyezte meg a vasúttársaság.

A mozdonyvezetőknek több feladata lesz

Kitértek arra is, hogy a korszerűsítés az eddiginél több feladatot ró a mozdonyvezetőkre: „ők látják majd el az élőszavas utastájékoztatást a hangosbemondó berendezésén keresztül rendkívüli helyzet vagy forgalmi okból történő megállás esetén”.

Továbbá a mozdonyvezetők feladata lesz az utasok biztonságos fel- és leszállásának ellenőrzése a visszapillantó tükrök, illetve a kamerarendszer segítségével, valamint a fogyatékossággal élő vagy mozgásukban korlátozott utasok be- vagy leszállításának segítése a kerekesszék-emelő berendezés kezelésével.

A mozdonyvezető hatáskörébe tartozik a biztonságos közlekedés egyes feltételeinek ellenőrzése, így a „megfelelő ajtóműködés vagy az utastér szemrevételezéssel történő átnézése, egyes utazási komforttényezők (például a beltéri hőmérséklet) ellenőrzése” írták.

Marad a vészhívó, ha baj van

A közleményben kiemelték: a legfontosabb az utasok biztonsága. Ezzel kapcsolatban közölték, hogy felhívják az utasok figyelmét az ajtók melletti vészhívókra; ennek használatával vehetik fel a kapcsolatot a mozdonyvezetővel bármilyen rendellenesség esetén.

Felhívták a figyelmet arra, hogy Pilisvörösvár és Rákos között az állomásokon, megállóhelyeken van pénztár vagy jegykiadó automata, és külön ajánlották a MÁV app használatát.

A vasúttársaság a tesztidőszak első hónapjában, május 5-ig a jegyvizsgálások során menetjegy, bérlet vagy érvényes utazásra jogosító okmány nélkül felszálló utasok számára 2600 forintos pótdíjat számít fel a jegy árán kívül – közölték, hozzátéve, hogy május 6-tól a pótdíj 25 ezer forint lesz.

Ez is érdekelhet:
Súlyos buszbaleset történt egy kelet-szlovákiai településen

Kapcsolódó hírek

Itt a vége: Joe Biden visszalép az elnökjelöltségtől

Jó hírt közöltek a meteorológusok, a jövő héten fellélegezhetünk

Ma is leszakadt a felsővezeték a „felújított” hegyeshalmi vasútvonalon

Ma is alakít a MÁV: kisiklott egy motorvonat Lengyeltótiban

Több vonalon késnek a vonatok, egy gázolás után a mozdony is üzemképtelen lett

Elmagyarázta a MÁV, hogyan kell melegben utazni és miért egyre több a késés, vonatkimaradás

Elsodort egy embert egy vonat Kisvárdán

Vonat és autó ütközött Egerfarmosnál; Ferihegynél elütött egy embert az IC

Ma is felkelt a nap, tehát ma is lerohadt a vonatközlekedés a győri fővonalon