Kiderült, mikor vásárolhatja vissza az állam a Budapest Airportot, amit „Gyurcsány elherdált”

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér madártávlatból. Fotó: Facebook/Budapest Airport

Jelenleg a Budapest Airport többségi tulajdonával kapcsolatos tárgyalások már egy olyan fázisban tartanak, „ahol a felek között nagyon közel a végleges megállapodás” – tudta meg az atv.hu a Nagy Márton által vezetett gazdasági minisztériumtól.

„A szerződéskötésre 2024 tavaszán kerülhet sor” – írta a tárca, nem elfelejtve megjegyezni, hogy

„a reptér kiemelkedő stratégiai eszköz, amelyet a Gyurcsány-kormány elherdált”.

Azt is kiszámolták, hogy a tranzakció gazdaságtörténeti jelentőségű, „ugyanis a legnagyobb volumenű és legkomplexebb ügylet a rendszerváltás óta”.

A magyar állam nyáron tett vételi ajánlatot a Budapest Airport többségi, 51 százalékos tulajdonrészének a megvásárlására. Az Államadósság Kezelő Központ gyorsan meg is szabadult akkor 1,75 milliárd euró értékű, 10 éves futamidejű állampapírtól.

Most úgy hírlik, a szükséges brutális mennyiségű pénz még így sincs meg, ezért az üzletbe pénzügyi, vagy stratégiai befektetőként beszáll a Katari Befektetési Hatóság is, és lehetséges egy harmadik terminál is.

Orbán Viktor úgy tudja, a fiataloknak akar segíteni a kormány az új hitelprogrammal

Bezár a répcelaki sajtgyár, Németországba kerül át a népszerű sajtok gyártása

„Miniszterelnök elvtárs, ki kellene már bújni a nők szoknyája mögül”

Összeomlás: 1,3 százalékkal csökkent az ipari termelés egy hónap alatt

Befesti a MÁV a síneket, hogy ne melegedjenek annyira

Robog felénk a hidegfront: felhőszakadással, jégesővel tarolja le a fél országot