Komoly baj van a magyar diákok szövegértési képességeivel: amióta 2008-ban sztenderdizálták a méréseket, egyetlen vizsgált évfolyamon sem volt annyira gyenge eredmény, mint 2022-ben – írja az e heti HVG, rámutatva: a nyolcadikosoknál és a tizedikeseknél különösen nagy volt a visszaesés.
A lap szerint a Covid alatti távoktatás is rányomta a bélyegét a teljesítményre: a nyolcadikosok 40 százaléka az alapszint alatt teljesített a szövegértésben és a digitális eszközök használatában; a tizedikeseknek pedig az egyharmada nem érte el az alapszintet, így
nehéz elképzelni, hogy ők később hogyan tudnának betanított munkán kívül másra alkalmassá válni.
A regionális különbségek pedig óriásiak, hiszen bár Budapest is visszaesett, de így is sokkal jobb eredményeket hoz, mint az ország többi része. Szövegértésből a 174 vidéki járás közül 71-ben a nyolcadikosok átlaga nem éri el azt a szintet sem, ahol országos átlagban hatodikban kellene tartani – olvasható a lapban.