A belváros és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér között közlekedő 100E buszon 1500 forintról 2200-ra emelkedik a jegyár április 1-jei hatállyal – döntött Fővárosi Közgyűlés szerdán.
Az indoklás szerint a vonalon folyamatosan, a repülőtér forgalmával együtt növekszik az utasszám, az utasok magasra értékelik a szolgáltatás színvonalát és kedvezőnek tartják az árát.
Továbbá a Budapesti Közlekedési Központ kezdeményezésére április 1-jével megszűnik a metrószakaszjegy, az átszállójegy, a kiegészítő heti Budapest-bérlet, a Budapest-hetijegy és az 5/30 napijegy, mert ezek forgalma csekély volt és nagyrészt jól helyettesíthetők a meglévő, jól ismert jegyekkel és bérletekkel.
Az előterjesztést 17 igennel 1 nem szavazat ellenében 12 tartózkodás mellett fogadta el a testület.
A képviselők egyhangú döntéssel jóváhagyták még a helyi közösségi közlekedés idei évre vonatkozó 12 milliárd forintos állami támogatásáról szóló szerződést. Élő Norbert (MSZP) javaslatára a főpolgármester él felterjesztési jogával és azt javasolja az illetékes miniszternek, hogy a megemelkedett energiaárak miatt kapjon egyszeri 14 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást a fővárosi közösségi közlekedés. A Fidesz-KDNP képviselői kifogásolták, hogy Élő Norbert „nem támasztotta alá kellőképpen” javaslatát, miért pont 14 milliárd forintot tartana szükségesnek, így azt nem is szavazták meg.