Sok hiányosságot mutat a magyarországi médiapiac, de vitathatatlanul sokszínű – állapították meg csütörtökön Budapesten, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évnyitó konferenciáján az Egészséges és kiegyensúlyozott médiapiac című panelbeszélgetésen részt vevő szakemberek.
Szadai Károly, Meszleny László és Budai László, a Médiatanács tagjai, valamint Aranyosné Börcs Janka, az NMHH főigazgatója egyetértettek abban, hogy a magyar médiapiacon bárki megtalálhatja az érdeklődésének megfelelő tartalmakat!
Ezt mondjuk soha nem is vonta kétségbe senki,
a valódi (ilyen rendezvényeken szemérmesen fel nem tett) kérdés inkább az, hogy hány emberhez tud eljutni, hány különböző csatornán, és mennyi (köz)pénzből az ócska fideszes propaganda, miközben a kormánytól független média piaci alapon, töredéknyi erőforrással, a hatalom által szándékosan akadályozva kénytelen működni, nem egy esetben pályázati pénzekből és nézői adományokból végezve valódi közszolgáltatást.
Meszleny László, a Médiatanács kizárólag fideszes tagjai közül az egyik mindenesetre megállapította, hogy a médiapiac soha nem volt és nem is lesz eléggé egészséges és kiegyensúlyozott, de a hiányosságai mellett vannak erősségei.
Ausztriában például sokkal erősebb a regionális nyomtatott sajtó, Magyarországon pedig a helyi televíziózás és rádiózás erős, az osztrák közszolgálati televízió Conchita Wurstot „találta ki”, a magyar közmédia pedig a Virtuózok elnevezésű tehetségkutatót – jegyezte meg, hozzátéve: a hiányosságok és erősségek együtt adják a sokszínűséget.