Idén elmarad a karácsonyi vásár Budapesten

Vendégek a Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásáron a megnyitó napján az V. kerületi Vörösmarty téren 2018. november 9-én.
Vendégek a Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásáron a megnyitó napján az V. kerületi Vörösmarty téren 2018. november 9-én. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

Idén Budapest nem rendez karácsonyi vásárt, mivel már nincs elég idő annak előkészítése – mondta el az Atv.hu-nak Faix Csaba, a korábbi városarculati és fesztiválszervező cégekből lett Budapest Brand vezetője.

Úgy tudni, a Belváros korábban tárgyalásokat kezdett a Vörösmarty téri vásárt tavaly megrendező Budapest Branddel, az üzlet azonban meghiúsult. Az V. kerületi önkormányzat szerint korrekt, többszöri, partneri egyeztetés zajlott a vásár megszervezése ügyében, de a nonprofit fővárosi cég üzleti okokból csak két évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.

„Miután az állam elvette a Fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi Önkormányzatot, hogy az elmúlt több, mint 20 évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére. Ezt a Budapest Brand kifejezetten sajnálja, mert az infláció és a gazdasági helyzet miatt mi már májusban ártárgyalásokat kezdtünk a vásár építőivel és szolgáltatóival, hogy a látogatók terheit csökkentsük és a többség számára elérhetővé tegyük a vásárt. Ez biztosította volna, hogy a tavalyi megszokott színvonalon és időben, transzparens módon megvalósulhasson a vásár. A Budapest Brand szokásaihoz híven pályázaton választotta volna ki a kiállító kézműveseket és vendéglátósokat is. Erre most már idő hiányában aligha kerülhet sor”

– idézte az Atv.hu Faix Csabát.

A vezető hangsúlyozta, a kerület döntése, és nem üzleti okok miatt nem rendezik meg a vásárt, melynek megtartása 100 millió forintnál többe kerül. Mint mondta, a nonprofit jelleg azért fontos, mert a vásáron képződő profitot így kulturális programokra tudja fordítani a Budapest Brand.

Kapcsolódó hírek