Életmód

24.hu: fejenként egymillió forintot kér a veszprémi érsek az egyházmegye papjaitól

Oktatás

Nyugállományú rendőr vezérezredes: januártól tovább emelkedik a pedagógusok bére

Bulvár

Pottyondy Edina Bayer Zsoltnak: „burzsuj, vén, csoffadt fasz”

Megszólalt a MOL-vezér; meg vannak számlálva az árcsökkentett üzemanyag napjai?

Hernádi Zsolt szerint ha marad a jelenlegi árszabályozás, akkor nem érkezik import üzemanyag.

RövidenRöviden
A Mol Nagykőrösi úti üzemanyagtöltő-állomása Gyálon 2021. november 15-én.
A Mol Nagykőrösi úti üzemanyagtöltő-állomása Gyálon 2021. november 15-én. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Ellátási problémák lehetnek, ha nem tudjuk elősegíteni, hogy import üzemanyag érkezzen be Magyarországra – mondta a MOL Nyrt. elnök-vezérigazgatója, miután Rogán Antallal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszterrel és Gulyás Gergellyel, a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel tárgyalt pénteken.

Hernádi Zsolt a Budapesten tartott sajtótájékoztatón kiemelte,

ha az ársapka továbbra is változatlan formában fennmarad, akkor nem fog beérkezni az országba import üzemanyag.

Mindez azért fontos, mert a százhalombattai finomító normál körülmények között sem tudja kielégíteni a belföldi dízel-fogyasztást. A finomítót azonban a tervezett karbantartás miatt hétfőn le kell állítani, ez a lépés nem halasztható tovább.

Hernádi Zsolt elmondta, hogy a kormány tudomásul vette ezt a tájékoztatást.

Az ársapka az oka

Közölte: arra kérte a kormányt, hogy minél előbb döntsön. Véleménye szerint olyan lépéseket kell minél hamarabb meghozni, hogy szűküljön az ársapkával kedvezményezettek köre olyan mértékbe, hogy a kereskedőknek újra megérje Magyarországra dízelt behozni.

Hernádi Zsolt a százhalombattai finomító hétfői leállításáról megjegyezte, ez egy tervezett lépés. Áprilisban lett volna a leállás, de az üzemanyagfogyasztás olyan mértékben megnőtt abban az időben – a kormány árintézkedései és néhány ezzel kapcsolatos visszaélés miatt –, hogy a leállást augusztusra halasztották.

A MOL elnök-vezérigazgatója szerint a cég mindent megtesz azért, hogy bárhonnan tudjon alapvetően dízelt, de bármilyen kőolaj származékot vásárolni. Május közepe óta nem működik Ausztriában a schwechati finomító, ahol egy tervszerű leállásnak a visszaindítása nem sikerült; a finomító visszaállása az OMV hivatalos tájékoztatása szerint ősz előtt nem várható. Ráadásul a múlt héten is történt egy nem várt esemény: Csehország két finomítója közül az egyik leállt.

Ezek is érdekelhetnek

Manipulálták a számítást, hogy egy számjegyű legyen az infláció?

Nagyot drágul a gázolaj szerdán, a benzinért is többet kell fizetni

Januárban utolérhetjük a németeket, már ami az üzemanyagárat illeti

Folytatódik a lejtmenet: 6,5 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, 3,2 százalékkal az ipari termelés

Megint nagyot drágul a tankolás, ennyi lesz a benzin és a dízel szerdától

Rossz hír: pénteken tovább drágul a tankolás, itt vannak az árak