Naponta több olyan műszaki hibás buszt küld forgalomba a BKV, melyek csak akkor üzemelnek, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják rajtuk a fűtést – írja a 444.hu Naszályi Gábor, a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökére hivatkozva.
„Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt”
– idézte a lap a szakszervezeti vezetőt.
Naszályi szerint vannak egyéb gondok is: klíma nélküli járművek is forgalomban vannak, ezeken rettenetesen fel tudnak forrósodni a vezetőfülkék, ráadásul a sofőröknek a feszített menetrend miatt gyakran még mosdóba is alig van idejük elmenni, nemhogy felfrissülni. A sofőrnek van ugyan lehetősége rendkívüli pihenőt kérni, ha már nem bírja a hőséget, de ezer sofőrre csak tíz tartalékos kolléga jut.