Bűnügy

Rendkívüli: betörhettek a Védelmi Beszerzési Ügynökség szervereire, katonai anyagok keringenek a világhálón

Külföld

Kárpátalját támadták az oroszok, a ruszkibérenc magyar külügyminiszter a fülét-farkát behúzta

Belföld

Orbán Viktor állítólagos eltitkolt gyermekéről ír Magyar Péter

A koronavírus megváltoztatta a vásárlói szokásokat

A vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; mindenben visszaesés volt.

Árkád Budapest bevásárlóközpont
Fotó: Osvát András/Wikipedia

A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is

– állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.

Összefoglalójukból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.

Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárló központok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.

A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására.

A kutatók arra is felhívták a figyelmet, hogy az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik.

A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején – ismertették. A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű – tették hozzá.

Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt, mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosító társaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is – jelezték.

A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.

Ez is érdekelhet:
Ismét 500 fölött, meredeken emelkedik a lélegeztetőgépen lévők száma

Rekord: még sosem kerestek ilyen jól a magyar fiatalok a K&H szerint

Orbán Viktor bemondta, hogy élesnek, gyorsnak, okosnak kell lenni

Terjed a vírus, október végétől kérhető az ingyenes influenza elleni védőoltás

Megeszi a Fideszt a méreg: Budapest a legnagyobb ütemben javuló városok között van, ami az élhetőséget illeti

Kutatás: van, akinek hitelt kell felvennie, hogy beiskolázza a gyermekét

Ismét tűz tombolt Budapesten, újabb raktár gyulladt ki