Életmód

Megszűnik egy kedvelt tévécsatorna Magyarországon

Bűnügy

3-as terrorfokozat van érvényben Magyarország területén

Baleset

Patkány rágott meg egy alvó kisbabát Ócsán

Péterfalvi úgy tudja, aggályos a nemzeti konzultációs kérdőívek Hadházyék általi begyűjtése

Nagyon aggódik a „demokratikus jogállami megoldások” miatt.

Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke.
Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Aggályait fejezte ki a nemzeti konzultációs kérdőívek harmadik személy általi begyűjtése miatt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnöke szerdán az M1 propagandacsatornán.

Péterfalvi arról magyarázott, hogy ha a kérdőíveket az érintetteken kívüli harmadik személy gyűjti be, az szerinte „a demokratikus jogállami megoldással megy szembe”.

Egyes országgyűlési képviselők, ellenzéki pártok és akciócsoportok arra szólítják fel az embereket, hogy ne a kormánynak, hanem nekik küldjék el a kérdőíveket – panaszolta, megjegyezve, ezen felhívások nem tartalmazzák egyértelműen, hogy a továbbiakban hogyan kezelik a megszerzett adatokat. Kifogásolta, hogy a kérdőíveken szereplő adatokat szimpatizánsi adatbázis építésére is fel tudják használni!

Péterfalvi arról szerényen hallgatott, hogy a felhívásában egyáltalán nem szerepel, hogy személyes adatokkal együtt kellene visszaküldeni az íveket,

sőt, a kérdéseket tartalmazó lapon ilyenek nem is találhatók, leadható tehát teljesen anonimitásban is a papíros.

Begurult a propaganda

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő, az akció egyik szervezője korábban azt írta a konzultációs ívek gyűjtésével kapcsolatban, hogy ha sokan eljuttatják hozzájuk az íveket, „az hangos tiltakozás lesz, és a propaganda elleni politikai nyomásgyakorlás fontos lépése”.

Válaszul a propaganda is keményen reagált a hosszú idő óta először betaláló ellenzéki fricskára: az utóbbi napokban sorra jelennek meg a lakájmédiában dezinformációk, lejárató cikkek Hadházyról, és arról, hogy miért nem cselekszik helyesen az az állampolgár, aki saját maga szeretné eldönteni, hogy mihez kezd a postaládájába dugott reklámanyaggal.