A G7.hu gazdasági lap azt írja, a korábbi évekhez képest jóval több pénzt égethet el az állam a jövőben propagandára, miután a kommunikációs kampányokat összefogó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 50 milliárd forintos keretmegállapodást írt alá, ami ráadásul kétszer megújítható,
vagyis a tényleges felhasználható keret 150 milliárd forint.
A lap összehasonlításul rámutat, ez akkora összeg, hogy egy új Puskás Stadion is kijönne belőle. Megjegyzik, A keretszerződés sorrendben már a negyedik hasonló megállapodása az NKOH-nak, de eddig messze ez a legnagyobb összegű.
Az első keretszerződést 25 milliárdról írták ki, és a pénz nagyjából egy évig tartott ki. A következő megállapodás már lehetővé tette a szerződés megújítását, valamint a keret feltöltését. A paktum így elvileg egy évre és 25 milliárdra szólt, gyakorlatilag azonban 75 milliárd forintos volt a keret, a meghatározott három éves időtáv pedig leginkább elméleti maximum volt.
Természetesen ez a 75 milliárd is másfél év alatt elfüstölt. Ezután már háromszor 30 milliárd forintról szólt a megállapodás, az így rendelkezésre álló újabb 90 milliárdot szintén másfél év alatt verte el az állam agymosó-kampányokra.
Összesen tehát kicsivel több, mint négy év alatt 190 milliárdot sikerült elkölteni „kormányzati kommunikációra”.
A decemberben aláírt friss megállapodásban 12 hónapra jut 50 milliárd, de az időkorlát itt is csak elméleti, a pénzt rövidebb idő alatt is fel lehet élni. A G7 megjegyzi, a korábbi trendek alapján nem volna meglepő, ha 2020-2021-ben 70 milliárd felett lenne az éves állami reklámköltés.
A lap kitér arra is, hogy az NKOH
ismét csak egyetlen piaci szereplővel szerződött, a vállaltan Fidesz-szimpatizáns Balásy Gyula cégeivel.