A semmi közepén hagyott negyven embert a monori vonat, az utasoknak vissza kellett gyalogolniuk az állomásra – számoltunk be róla néhány órája.
A Mávinform közleményt adott ki az esettel kapcsolatban, melyben azt írják,
a vállalat belső vizsgálatot indít, foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt feljelentést tesz, és kártérítést nyújt az érintetteknek.
A közleményben felidézték: péntek délután a menetrend szerint 17.38-kor Monorra induló, S50-es jelzésű járat mozdonyvezetője röviddel az indulási idő előtt a Nyugati pályaudvaron jelentette, hogy a mozdony műszaki hibája miatt a vonat nem fog tudni közlekedni. A vasúttársaság üzemirányítása úgy döntött, hogy a nagyobb késések elkerülése érdekében ezt a monori járatot lemondja.
A MÁV szerint ezek után az utasokat leszállították, a Nyugati pályaudvar utastájékoztató kijelzőire kiírták, hogy a vonat nem indul. A hangosbemondón
többször felhívták az utasok figyelmét arra, hogy szálljanak át a 17. vágányon álló szerelvényre, az lesz a következő induló járat Monor felé.
Azt is írták, hogy az utasok leszállása után a szerelvényt az állomás tolatómozdonyával kihúzták egy távolabbi tárolóvágányra. Egy, a kocsiban maradt utas azonban betelefonált a MÁV-nak, hogy többen is a vonaton vannak. A pályaudvar ügyeletese ekkor a helyszínre küldte a biztonsági őrség munkatársait, hogy kísérjék vissza az utasokat a peronokhoz a mintegy 200 méterre lévő tárolóvágánytól.
A vasúttársaság belső vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy az indulásra váró vonaton megfelelően tájékoztatták-e az utasokat a járat lemondásáról és a kivontatás megkezdésekor meggyőződtek-e a személykocsik kiürítéséről. A MÁV-START emellett kártérítést nyújt azoknak az utasoknak, akik péntek délután a Nyugati pályaudvarról nem tudtak elutazni a 2786-os számú monori személyvonattal – tették hozzá.