A magyar-szerb-kínai összefogással megújuló Budapest-Belgrád-vasútvonal fogja jelenteni a leggyorsabb szállítási útvonalat Délkelet-Európa és a kontinens belseje között – magyarázta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában.
Magyarország tud profitálni földrajzi elhelyezkedéséből, hiszen a kínai selyemút tengeri ága a görögországi kikötőknél végződik. A verseny pedig azért folyik majd, hogy ki tudja a leggyorsabban eljuttatni az árut a kontinens belseje felé
– mondta.
Az Index írta meg, hogy egy magyar és két kínai cég, az RM International Zrt., a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft és a China Railway Electrification Engineering Group végzi a beruházást.
A 750 milliárd forintos felújítás magyar résztvevője hogy, hogy nem Mészáros Lőrinc Lőrinc érdekeltsége,
hiszen az RM International Zrt. tulajdonosa a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a szintén a család tulajdonában álló R-KORD Kft., képviselői között pedig Mészáros Lőrinc cégvezetői mellett ott van nagyobbik lánya, Mészáros Beatrix is.
Szerény számítások szerint a befektetés 2400 év alatt tudna megtérülni.