Az EP-kampány nyitányának pillanatában a Fidesz messze a leghatékonyabb párt a közösségi média használatában, a mozgósítási képessége ezen a felületen is kiemelkedik az összes többi párt közül – áll a kormányközeli Médianéző Központ elemzésében.
Azt is írják, az ellenzéki pártok között a Demokratikus Koalíció előretörése figyelhető meg, „a sor végén pedig a magukat huszonegyedik századi pártoknak tartó Momentum és LMP kullog”.
A közlemény szerint az elmúlt 30 napban a Fidesz hivatalos Facebook-oldala teljesített a legjobban, mert a vizsgált 7 párt bejegyzéseire adott összes interakció (kedvelés, megosztás, komment) 57 százaléka kötődik a kormánypárthoz.
Azaz a közel 1,3 millió felhasználói reakció közül 736 ezer kötődött a kormánypárthoz, ami bejegyzésenként közel 5 ezer aktivitást jelent.
A második helyet a DK szerezte meg 13 százalékkal, 170 ezer felhasználói reakcióval. A Jobbik 158 ezer felhasználói reakciót kapott az elmúlt harminc napban. A bejegyzésenkénti átlagos reakciók tekintetében holtverseny alakult ki a két párt között – Jobbik 1092, DK 1087 – , de ketten együtt sem tudták megközelíteni a kormánypártok eredményét – állapították meg.
Az elemzők szerint a „magukat modern, fiatalos pártokként bemutatni próbáló formációk” gyengén szerepeltek, mind a Momentum, mind az LMP a lista végén áll a Facebook használatának hatékonyságát illetően. Az előbbi párt az összes interakció 3, míg utóbbi mindössze 1 százalékát tudhatja magáénak.
Az elemzés arra nem tér ki, hogy mennyi közpénzt költött facebookozásra a kormánypárt.