Régóta nehézkes a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és a környező lakosok együttélése. A zajterhelés ellen Tarlós István legutóbb azt találta ki, hogy éjfél és reggel öt óra között repülési tilalmat vezetne be, hosszabb távú megoldásként pedig az is szóba került, hogy
a fapados légitársaságoknak más leszállóhelyet kell találni.
A Magyar Nemzet írt ma arról, hogy Kecskemét lehet a befutó, ahol épp most zajlik a repülőtér katonai célúból polgári és katonai felhasználásúvá átalakítása. A város mellett elsősorban kedvező fekvése szól:
közel van az M5-ös autópálya, Budapest is csak 82 kilométer.
A lap Debrecent is lehetséges alternatívaként említi, ám a cívisváros autópályán is közel 200 kilométerre van a Budapesttől.
A fapados légitársaságok távolabb költöztetése nem példátlan Európában, ezt a funkciót tölti be a Brüsszeltől 59 kilométerre található Charleroi, vagy a London melletti Stansted Airport is. Az mindenesetre valószínűsíthető, hogy a fapados gépek „kipaterolása” nagy érvágást jelentene Budapest turizmusa számára.