Tanáraik feljelentésére biztatja a hallgatókat a Habony-média

Házmesterország házmesterlapja éberségre int.

„Eleged van az egyetemen zajló, kéretlen baloldali politizálásból az órákon? Úgy érzed, véleménye és igaza egyedül a liberális oktatódnak lehet? Ha igen, írd meg nekünk a [email protected] e-mail-címre és megfelelő forrásvédelem keretein belül közzétesszük történeted.”

Ezzel a felhívással jelentkezett a Habony Árpád tulajdonában lévő 888.hu. Az előzmény, hogy a lap munkatársa, aki egyben az ELTE elsőéves kommunikáció szakos hallgatója, a múlt héten „Színvonalas oktatás helyett genderlobbi: üdv a bölcsészkaron” címmel írt egy cikket az ELTE bölcsészkaráról, arról, hogy szerinte micsoda liberális véleménydiktatúra van ott. A szerző ezzel együtt bőszen védi a kormány finoman szólva is vitatható felsőoktatási politikáját, némi CEU-zás mellett sem megy el, és kijelenti: annak ellenére megy a „sivalkodás”, hogy a tanárok szerinte havi több mint félmillió forintot keresnek átlagosan.

A cikkre az ELTE médiatanszékének blogján reagált Hammer Ferenc tanszékvezető, tételesen cáfolva a 888 szerzőjének állításait. A fizetés kapcsán például Hammer azt írta:

„az ELTE Médián senki nem keres nettó 500 ezret, a 10 főállású oktató nettó átlag még 250-et sem nagyon keres. Amúgy a közalkalmazotti bértábla rendelkezik az oktatók fizetéséről. Emellett a gyakorlati szaktárgyak külsős óraadói közül sokan évek óta ingyen dolgoznak, vagy pedig olyan, a szemeszterre szóló fizetésért, amit ők általában a piacon egynapos munkáért szoktak kapni.”

Hammer a CEU-kapcsán – melyről a 888 munkatársa azt írta, nem talált arra bizonyítékot, hogy az egyetem Közép-Európa legjobb egyeteme lenne –, az alábbit válaszolta:

„A QS World Rankings szerint a CEU 5 szakja benne az első 100-ban, a legjobb magyar egyetem itt a Szegedi Egyetem a 380. hely környékén, az ELTE valahol a 700-750. hely körül van. A környékbeli országok legjobb egyetemei közül csak Bécs fér be az első 200-ba. Európai összehasonlításban is a CEU-t több száz hely választja el a legjobbaktól innen a régióban.”

Hammer reakciója nem maradt viszontválasz nélkül a 888-on. November 22-én a G. Fodor Gábor vezette propagandalap „Így él vissza a hatalmával Hammer Ferenc, az ELTE tanszékvezetője” című anyagában értekezett arról, hogy

„intézményi hatalmával visszaélve, hivatalos közleményben támadta meg Hammer Ferenc a 888.hu egyik munkatársát pusztán azért, mert hallgatóként őszintén leírta, hogy politikailag milyen egyoldalú, manipulatív és uszító mondatok hangzottak el az ELTE-n.”

Hozzátették, Hammer sorai burkolt fenyegetésként is értelmezhetők, az ELTE tanszékvezetője

„lábbal tiporta az egyetemi intézmények – és a demokrácia – alapszellemiségét, miszerint a vélemény szabad, azért egyetlen diák sem szenvedhet el semmilyen hátrányos megkülönböztetést.”

A cikk végére pedig odatették a fentebb már idézett felhívást:

888

Ahogy Hofi mondta: „papírja van, ceruzája van, írni tud: feljelent”

A 444 mindezek kapcsán felidézte: a 888 főszerkesztője, G. Fodor Gábor nemrég még maga is az egyetem jogi karán oktatott. Azután távozott, miután az ELTE Etikai Testülete elmarasztalta, mert az általa szerkesztett lapban többek között szexuális segédeszközként hivatkoztak Tóbiás József MSZP-s politikus feleségére, a 14 éves lányáról azt írták, hogy

„nem tudjuk eldönteni, hogy mi lesz rosszabb: ha apja politikai vagy anyja pornófotós nyomdokaiba lép majd a szépséges Nina, mindenesetre mi egyiket sem kívánjuk neki.”

A lap megjegyzi, az átkosból ismerős feljelentgetésnek nagy divatja van most szélsőjobbos körökben: Brazíliában az elnökválasztás után arra biztatta Bolsonaro pártjának egyik képviselője a diákokat, hogy jelentsék fel azokat a tanáraikat, akik nem őrülnek az új elnök győzelmének, és a német AfD is arra kérte a diákokat és szülőket, hogy jelentsék azokat a tanárokat, akik politikai véleményt fejtenek ki az intézmény falai között.

Kapcsolódó hírek