Vajon melyik hirdetési módszer hozza el a legnagyobb sikert a vállalkozások számára a digitális térben? Számos opció közül választhatunk, de nem mindig egyszerű eldönteni, melyik éri meg leginkább.
Sokan a Google Ads-re esküsznek, de ennél sokkal színesebb a paletta. Cikkünkben végigvesszük az elérhető hirdetési lehetőségeket, mikor és hogyan érdemes ezeket alkalmazni, hogy a legtöbbet hozhasd ki a marketing költségvetésedből.
Míg a különböző hirdetési lehetőségek mindegyike hordoz előnyöket és hátrányokat, a legoptimálisabb választás sok esetben a piaci helyzettől és a konkrét céltól függ. A MiniCRM felhő alapú szoftverének értékesítés- és marketingtámogató rendszere rugalmas és alkalmazkodó megoldásokat kínál a különböző típusú kampányok menedzseléséhez, ezáltal fokozva a hatékonyságot.
Keresési hirdetések – fókuszban a vásárlói szándék
A Google Ads, korábbi nevén AdWords, egy szándékalapú hirdetési platform, ahol a felhasználó céltudatosan keres megoldást egy adott problémára. Ha például konyhai eszközöket árulsz, és a vásárlók konyhai főzőlapokat keresnek, akkor ezzel a módszerrel eléjük tudsz kerülni.
Az eredményes hirdetések megírása idő- és pénzigényes, a konkurenciaharc nehéz, így alaposan meg kell tervezned a költségeket és a stratégiádat. Érdemes folyamatosan monitorozni a kulcsszavakat, hogy lásd, melyek működnek jól, és melyek nem hoznak eredményt. Ha gyakori hibákat tapasztalsz, mint például a rossz keresőkifejezések elérése, ott azonnali módosításra van szükség.
A vizualitás erőssége – display hirdetések
Ha a terméked alapvetően vizuális élményt nyújt, mint például egy gyönyörű dekorációs tárgy, a display hirdetések kihasználása kiváló lehet. Az ilyen típusú reklámok a szöveg mellett képeket is tartalmazhatnak, amelyek megjelennek különböző webhelyeken.
Használatuk különösen akkor kifizetődő, amikor akciókat hirdetsz vagy valamilyen játékot és nyereményt kínálsz. A dizájn itt kulcsfontosságú: látványos és figyelemfelkeltő képek nélkülözhetetlenek, hiszen a felhasználók szeme könnyen átsiklik a kevésbé érdekes tartalmak felett.
Célzott visszatérés – Remarketing
Az oldalad látogatói talán egyszer már érdeklődést mutattak a terméked iránt, de nem vásároltak azonnal. Ilyenkor jön képbe a remarketing. Ez a technika lehetővé teszi, hogy újra elérd azokat, akik korábban már jártak a honlapodon.
Az egyik legnehezebb feladat a remarketing kampányok során a megfelelő gyakoriság beállítása, hiszen senki nem szereti a túlságosan tolakodó hirdetéseket. Gondold át, mikor érdemes újra megszólítani őket: ha például terméket hagytak a kosarukban, célszerű egy ösztönző ajánlattal előrukkolni.
Közösségi oldalak – a Facebook és társai
A közösségi média – és különösen a Facebook – hirdetések rengeteg ember elérését teszik lehetővé, gyakran alacsonyabb költségek mellett. Ideális platform, ha gyorsan szeretnéd növelni a márkaismertségedet, vagy egy nagyobb eseményt promózni. Általában érdemes időnként szponzorálni a saját bejegyzéseidet, mert ezáltal a nem szponzorált tartalmaid is szélesebb közönséget érhetnek el.