800 ezer forintos fizetéssel keres mozdonyvezetőket a MÁV, előképzettség sem szükséges

Újra forgalomba állt az emeletes KISS motorvonat a Budapest-V?
KISS motorvonat érkezik a Nyugati pályaudvarra 2020. augusztus 24-én. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A korábbi évekkel, évtizedekkel ellentétben már műszaki előképzettség sem szükséges ahhoz, hogy valaki mozdonyvezető lehessen Magyarországon – derül ki a MÁV plakátos, internetes és vonatokon olvasható hirdetéseiből.

A Pénzcentrum megkeresésére a MÁV-Start közölte, 13 mozdonyvezetői tanfolyam elindítását tervezték 2023-ban. A feltételek között a műszaki előképzettség nem szerepel, mindössze a betöltött 20. életév, az érettségi vizsga megléte, az erkölcsi bizonyítvány és orvosi alkalmasság szükséges.

A tanfolyam során az alábbi modulokat kell teljesíteni:

  • általános szakmai ismeretek: 200 óra,
  • infrastruktúra-ismeretek: 402 óra,
  • kategória-ismeretek (villany és dízel): 200-200 óra,
  • típusismeretek: 45-60 óra között, típustól változó,
  • vezetési gyakorlat modul: 320 óra,
  • vonalismeretek,
  • állomásismeretek.

A vasúttársaság arról is tájékoztatta a lapot, hogy a mozdonyvezetői tanfolyam sikeressége átlagosan 60-70%-os, és aki ezt a hivatást választja, jellemzően a vasút kötelékében marad.

A mozdonyvezetők jelenlegi átlagkeresete pótlékokkal és egyéb juttatásokkal bruttó 863 ezer Ft, a legkisebb bruttó havi alapbér pedig 464 ezer Ft volt – juttatások és pótlékok nélkül.

„Elfogytak a pótlóbuszok”: tömeg várja a budaörsi vasútállomáson, hogy valahogy hazajusson

Leállt a Keleti pályaudvar

Vasútikatasztrófa-sújtotta területté nyilvánította a MÁV a főváros és a Balaton térségét

Leállt a vonatközlekedés a Balaton északi partján, most a vihar a hibás

„Miniszterelnök elvtárs, ki kellene már bújni a nők szoknyája mögül”

Hadházy beszólt Dobrevnek: Ebben a rendszerben annak lehet óriásplakátja, akinek a Fidesz megengedi