Belföld

Döbbenetes támogatottságot mértek Magyar Péter pártjának, látványosan hanyatlik a Fidesz

Baleset

Kiürítettek egy budapesti iskolát, 10 mentőautót riasztottak a helyszínre

Belföld

Súlyos dolgokat állít Dúró Dóráról és Kocsis Mátéról Magyar Péter

„Szánalmas pótcselekvés” – Nyílt levélben kérik Orbánt, hogy vonja vissza a vidéki vasútvonalak bezáratását

„Ez ugyanaz a megközelítés (…) aminek ellenzésével az Ön pártja anno nem kevés politikai tőkét kovácsolt.”

Orbán Viktor kormányfő a Kossuth rádió stúdiójában, ahol interjút adott a Jó reggelt, Magyarország! című propagandaműsorban 2022. július 15-én.
Orbán Viktor kormányfő a Kossuth rádió stúdiójában, ahol interjút adott a Jó reggelt, Magyarország! című propagandaműsorban 2022. július 15-én. Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher

Augusztus elsejétől tíz regionális vasútvonalat bezár a MÁV, és ott „vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait” – olvasható a vállalat múlt pénteki közleményében. A megszorító intézkedés szövege azzal szédít, hogy így „az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondícionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé” az utasok számára.

A döntés ellen azonban számos egyesület és civil szervezet fejezte ki tiltakozását, és a Magyar Közlekedési Klub Facebook-oldalán megjelent közleményben sorolják, hogy miért rossz ötlet a vasútvonalak megszüntetése.

Orbán Viktorhoz címzett nyílt levelükben a tucatnál is több szervezet azt írja, a járatritkítás

  • teljesen szembemegy a kormány vidékbarát politikájával;
  • ez ugyanaz a megközelítés, amit a „sokat kárhoztatott Gyurcsány-Bajnai kormány” képviselt, és „aminek ellenzésével az Ön pártja anno nem kevés politikai tőkét kovácsolt”;
  • fél-egy évvel ezelőtti kormányzati döntésekkel megy szembe;
  • az „azonnali, statáriális jelleg ismét aláássa az emberek közszolgáltatásba, államba vetett bizalmát”.

A tiltakozó egyesületek úgy vélik, a döntés közvetlen oka, hogy a miniszter (Lázár János – a szerk.) megijedt egy közelmúltbeli kínos balesettől, amelyben járműhiba miatt utasok sérültek meg.

Azt írják, az ijedelem jogos, de a vasúti szolgáltatás tönkretétele az ország szegény, periférikus régióiban nem megoldás, hanem „szánalmas pótcselekvés”. Emlékeztetnek, a megspórolt 5 motorvonat jelentéktelen, a magyar vasút járműgondjai százas nagyságrendűek, ehelyett „valódi elképzelésekre, szakmai munkára van szükség, nem egyik napról a másik napra élésre”.

A vasúti járműhelyzet kezelésére a tiltakozók szerint számos olyan lehetőség van, amely gyors és olcsó megoldást kínál a szolgáltatás szintjének csökkentése nélkül:

„A magyarhoz hasonló adottságú vasúthálózatokon számos eladó használt jármű van, amelyek a magyarnál magasabb színvonalat képviselnek, ott azonban már feleslegessé váltak. Ezeket meg kell vásárolni!”

– írják.

Azt is hozzáteszik: „amennyiben a MÁV-Start nem alkalmas a feladata ellátására, számos környező ország példáját követve (Szlovákia, Ausztria, Románia, Németország, Csehország stb.) meg lehet bízni más vasúti céget is a feladat ellátásával”. Úgy vélik, a feladatra jelentkező bőven volna, és jobb járművekkel azonnal át tudnák venni a szolgáltatást számos vasútvonalon.

A tiltakozó szervezetek szerint a tárcánál hiányzik a szakmai tudás és bármiféle jövőkép, és az irreálisan olcsó bérlet sem megoldás, ha az emberek bennégnek a vonatban.

„Ezért kérjük Tisztelt Miniszterelnök Urat, hogy a vidék közlekedésének megmentése érdekében tegyen gyors lépéseket! Vonják vissza a vasúti járatritkításokat, és cselekedjenek a hiányzó vasúti járművek pótlása érdekében!”

– olvasható a közleményben.

ORSZÁGOS SZAKMAI ÉS HELYI CIVIL SZERVEZETEK NYÍLT LEVELE ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖKHÖZ – lehet még csatlakozni, akik…

Posted by Magyar Közlekedési Klub on Wednesday, July 26, 2023

Kapcsolódó friss hírek