Közlekedés

Kelenföld elesett, leszakadt egy vezeték, több járat szünetel

Külföld

Kárpátalját támadták az oroszok, a ruszkibérenc magyar külügyminiszter a fülét-farkát behúzta

Baleset

Meghalt egy 16 éves lány, miután kiugrott egy égő lakás ablakán Esztergomban

Hiányszakma a sofőr pozíció? Pedig nem is fizet olyan rosszul!

vezetes-sofor-auto

Minden ember álma, hogy olyan munkahelyen dolgozzon, ahol jól megfizetik, emellett nem érzi rosszul magát és meg van elégedve a munkájával. A legjobb pedig az, ha szereti is, amit csinál.

Utánajártunk annak, hogy melyek azok a hiányszakmák az országban, amelyek jól megfizetik az embereket. Meglepő, de a sofőr szakma is köztük van. A következő cikkben kiderítjük, hogy miért, és górcső alá vesszük a piszkos anyagiakat is.

A sofőrhiány valódi okai

Nem hazudunk azzal, ha azt mondjuk, hogy a sofőrködés vonzó állásnak tűnik, de a statisztikák minket is megleptek. Elég felmenni egy profi álláskereső oldalra, és ezt fogjuk látni; Jól fizetnek, mégis hiányszakmák a sofőr állások, minden bolg tele van ilyen címekkel. De mégis mikor és miért jutottunk idáig?

Az ok a társadalmi attitűdváltozásokban keresendő. Az öregedő társadalomban nincs utánpótlás. Habár a mai fiatalok számára fontos a rugalmas munkaidő, de nem szimpatikus számukra a magányos, családtól, szerelemtől és barátoktól elsodró életforma.

Az új generációk szeretik maguk diktálni a feltételeket a munkaerőpiacon, s ha valamit a fejükbe vesznek, akkor azt meg is valósítják, és a sofőrködés sokszor nem illik ebbe a képbe.

A sofőrködés módjai

Pedig nem csak egyféle módja van annak, hogy futárok, sofőrök legyünk. Az egyik területe ennek a szakmának az áruszállítás; ahol egy hivatalos futárcéggel szerződünk le vagy egy adott vállalat alkalmazottai leszünk. Mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai.

A személyszállítás szintén virágzik, legalábbis a nagyvárosokban biztosan. A főváros mellett Pécs, Győr, Zalaegerszeg, és még számos más terület is alkalmas arra, hogy taxival szeljük az utakat. Ezenkívül a telekocsi rendszerek is szép kis hasznot tudnak hozni nekünk.

Mielőtt döntünk, érdemes átgondolni, hogy mik az erősségeink. Az például egyértelmű, hogy megfelelő navigációs képességek nélkül nem tudunk úgy tájékozódni. Most pedig, jöhetnek a piszkos anyagiak!

Mennyi az annyi?

Az, hogy mennyit keres egy futár, az nyilván cégtől, pozíciótól és feladatkörtől egyaránt függ, de néhány megközelítő összeget tudunk mutatni.

Ugye az is kérdés, hogy mit vezet az a sofőr. Az átlagos fizetés 300 és 600 ezer forint között mozog. A személygépkocsi-vezető nem keres rosszul, jobb helyeken a 600-at is bezsebelheti az alkalmazott, persze nem mindig ez az összeg a mérvadó.

Bizonyos üzletláncok azonban havi bruttó 730 ezres fizetést is felkínálnak a jelentkezők számára, leginkább a „C” + „E” kategóriájú jogosítvánnyal rendelkezőknek. A kamionsofőrök például a milliót is megkereshetik, ha külföldi utakon szállítanak árut.

Sofőrnek állni tehát nem rossz ötlet, különösen, ha a jó fizetést célozzuk meg, ki tudja, lehet, hogy találkozunk egy olyan munkaadóval, aki rugalmasan kezeli a rugalmasság kérdését is.

Ez is érdekelhet:
A ruszkipárti Orbán-kormány továbbra is gáncsolja az ukrajnai fegyverszállítások finanszírozását

Újabb figyelmeztetést adott ki a meteorológia (hallod, MÁV?)

Bezuhant a kiskereskedelem – nem hiszed el, ennek most mi az oka

Magyar Péter kiosztotta Orbánt: „szétverte a magyar családok és nyugdíjasok megélhetését”

Hazudnak Nagy Mártonék: ott zuhant a kiskerforgalom „az árvíz miatt”, ahol nem is folyik a Duna

Súlyos számok jöttek, rámegy a pénztárcánk az Orbán-Nagy Márton duó szerencsétlenkedésére

Orbán Viktor bemondta, hogy élesnek, gyorsnak, okosnak kell lenni