Ennek a bejegyzésnek a nem titkolt célja egyfajta iránymutatást adni azzal kapcsolatban, hogy a motorkerékpárok és robogók árát tekintve hol is van a képzeletbeli plafon. A legdrágább robogókkal, szériagyártott motorokkal és egyedileg épített motorkerékpárokkal foglalkozunk tehát.
Úgyhogy ideje megkapaszkodni, nem akármilyen összegek repkednek majd a bejegyzés következő fejezeteiben. Persze mindig érdekes dolog megvizsgálni ezeket a kérdéseket, és kicsit rácsodálkozni a motorok árára.
Robogók szintjén mit tudnak a legdrágább modellek?
Leginkább a BMW tevékenységéhez és palettájához köthetők azok a robogómodellek, amelyek egészen új távlatokat nyitottak meg. Méghozzá abból a szempontból, hogy elektromossággal működő kétkerekű modellekről van szó.
Úgyhogy ezt a fajta korszerű és elképesztően hatékony technológiát bizony meg is kell fizetni. Persze a legdrágább robogókért kifizetett pénzösszegért cserébe nem akármilyen ellenértéket kapunk. A komolyabb elektromos robogók működtetése ugyanis úgy jön ki fillérekből, hogy a gázkart rendesen meghúzva a kétkerekű akár a 90 km/órás sebességet is csont nélkül tudja.
A szériagyártott motorok frontján árak szintjén itt van jelenleg a plafon
Az olasz Ducati képviseli jelen pillanatban az árak azon szintjét a szériagyártott motorkerékpárok piacán, amit egyértelműen legfelülre kell helyeznünk egy képzeletbeli rangsorban. Úgyhogy nem is nagyon kell csodálkozni azon, hogy a Ducati motorokat valóságos kultusz övezi világszerte.
Merthogy nem akármilyen rajongás kell ahhoz, hogy valaki szemrebbenés nélkül is leszurkoljon mondjuk öt- vagy akár hétmillió forintot egy motorért. Persze kétség nem igazán férhet hozzá, hogy ezért a pénzért egy valóságos csodával gördülhetünk ki a szalonból.
A Ducati felsőkategóriás motorok ugyanis látvány szempontjából is ámulatba ejtik az embert, ami pedig menet közben megvalósul élmények szintjén, arra már a szavakat is nehéz megtalálni.
Mennyibe kerül a világ legdrágább motorja?
Azt mindjárt előzetesen le kell szögezni, hogy a világ legdrágább motorjait messze nem a szériagyártott modellek között kell keresni. Ezek a darabok ugyanis egytől egyig olyanok, amiket egyedileg terveznek és raknak össze.
Az árak pedig elképesztő mértékben el tudnak rugaszkodni a valóságtól. Elvégre gondoljunk csak bele, ki fizet ki kerek egymillió dollárt egyetlen motorkerékpárért? Nyilván óriási műgyűjtőnek és rajongónak kell lenni egy ilyen jellegű befektetéshez.
Persze maguk a legdrágább motorok is messze eltérnek a normál értelemben vett kommersz megoldásoktól. Akár a színek, akár a felhasznált anyagok, akár a kivitelezett design és mechanikai megoldások szintjén is messze többet, jobbat, extrát tudnak ezek a gépek.